تلاش برای کاهش بیکاری؛ اولویت سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ‌
کد خبر: 3759349
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

تلاش برای کاهش بیکاری؛ اولویت سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ‌

گروه اجتماعی‌ ـ فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین مشکل کنونی استان بحث اشتغال بوده که مصمم هستیم در این زمینه ورود کنیم.

تلاش برای کاهش بیکاری اولویت سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حمید خرمدل، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، پنجم آبان‌ماه در نشست هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال اخیر در این استان، اظهار کرد: در این استان یک دانشگاه وجود نداشت و امکانات در بسیاری از موارد دیگر استان تقریباً در حد صفر بود.
وی عنوان کرد: باید خدمات گسترده نظام در این استان توسط رسانه‌ها به نحو صحیح انعکاس پیدا کند و در مواقع بحرانی امیدآفرینی وجود داشته باشد.
فرمانده سپاه فتح استان با اشاره به مراجعه تعدادزیادی از جوانان به سپاه فتح جهت اشتغال، اضافه کرد: باید فرهنگ کار در استان اصلاح شود و پشت میزنشینی کار تلقی نشود و کاری کنیم که کارآفرینان بیشتر از گذشته به رونق اشتغال و تولید کمک کنند.
خرمدل با بیان اینکه در استان ۱۷ هزار زن بی‌سرپرست داریم، تصریح کرد: اشتغال معضل اصلی این استان است و وضعیت اقتصاد و معیشت نگران‌کننده است، از بسیاری ظرفیت‌های استان به درستی استفاده نمی‌کنیم برای مثال از محصول سیب استان می‌توان ۱۵ محصول فرآوری کرد وبرای تعداد زیادی از جوانان شغل ایجاد کرد.
وی با اشاره به به ظرفیت بالای گردشگری استان، ابراز کرد: در همه نقاط استان ظرفیت توسعه صنعت گردشگری وجود دارد و می‌توان برای مثال از ظرفیت عشایر استان در حوزه گردشگری بیشتر استفاده کرد، چراکه جمعیت زیادی از استان عشایر است.
فرمانده سپاه فتح استان اضافه کرد: باید اولویت‌بندی درستی در خصوص مشکلات مردم و توقعات آن‌ها داشته باشیم که از جمله آن‌ها تورم و بیکاری و پارتی‌بازی است و رسانه‌ها در کنار بیان چنین مشکلاتی باید خدمات نظام را به خوبی و به بهترین وجه تبیین کنند.
خرمدل جذب جوانان توانمند در سپاه و استفاده از توان پاسداران باانگیزه را از دیگر اولویت‌های خود در سپاه فتح دانست و عنوان کرد: سپاه خانه همه است و وابستگی به هیچ جریان و گروهی ندارد هر کسی این انقلاب را قبول داشته باشد چتر سپاه برای او گسترده است.
وی تصریح کرد: کارآفرینان که قصد خدمت و ایجاد اشغال دارند را حمایت خواهیم کرد و در یک قلم به کمک یک کارآفرین زمینه را برای اشتغال 2000 زن روستایی ایجاد خواهیم کرد.
فرمانده سپاه فتح استان یادآور شد: از مهم‌ترین اولویت‌ها این است که اقشار مختلف بسیج فعال و اثرگذار باشند برای نمونه بسیج ادارات باید در زمینه آسیب‌شناسی و جلوگیری از پارتی بازی فعالیت بیشتری داشته باشد و بسیج اصناف در مبحث احتکار و گرانفروشی به وظیفه خود بیشر عمل کند.
خرمدل افزود: استان و مجموعه سپاه از داشتن یک اردوگاه خوب محروم است که باید چنین اردوگاهی ساخته شود و به مانند کار خوبی که در مجموعه لاله صورت گرفت باید یک مجموعه اقامتی هم توسط سپاه ساخته شود.
انتهای پیام

captcha