انتصاب شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه قرآن؛ پرتکرارترین خبر معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3759527
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶

انتصاب شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه قرآن؛ پرتکرارترین خبر معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از سوی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شدند.

به گزارش ایکنا؛ اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز یکشنبه 6 آبان بیشتر به اخبار اربعینی پرداختند، اما در این بین خبر مربوط به انتصاب اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از دیگر اخبار مهم‌تر بود.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «راهپیمایی پرشور جاماندگان اربعین حسینی در تهران برگزار می‌شود»، «ماجرای مسلمان شدن بانوی اسکاتلندی/هرکجا می‌روم از اربعین می‌گویم»، «اربعین، مژدۀ پایان دوران ضعف شیعه و حرکت به سمت ظهور را نوید می‌دهد» و «نوسرودۀ عسکری: چیزی نمانده اربعین در قدس باشیم» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «راهپیمایی پرشور جاماندگان اربعین حسینی در تهران برگزار می‌شود» از قول سعید اوحدی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آمده است: راهپیمایی اربعین در تهران از میدان امام حسین(ع) آغاز می‌شود و مسیر پیاده‌روی تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه دارد و شهروندان تهرانی می‌توانند از ساعت 6:30 صبح روزسه‌شنبه 8 آبان ماه به میدان امام حسین(ع) مراجعه کنند. این مسیر به طول تقریبی 17 کیلومتر تعیین شده است و عزاداران حسینی از خیابان 17 شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، سه‌راه ورامین و میدان شهرری می‌گذرند تا هنگام نماز ظهر و عصر به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برسند.
طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و با هماهنگی‌هایی که با شرکت مترو و اتوبوس‌رانی انجام شده است، مسیر برگشت شهروندان از شهرری رایگان خواهد بود. در مسیر پیاده‌روی از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، ده‌ها موکب در نظر گرفته شده است که در فواصل مناسب پذیرای عزاداران خواهد بود.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز سه خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «کتاب فهم زبان قرآن،درسنامه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم منتشر شد» و «راهیابی ۹۹ اثر به نمایشگاه جشنواره عکس آیات» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «کتاب فهم زبان قرآن، درسنامه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم منتشر شد» آمده است: کتاب «فهم زبان قرآن، درسنامه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم» تالیف حمید محمدی، سعید امینایی، محمد نظری با همکاری جمعی از پژوهشگران حوزه و دانشگاه منتشر شد. در این طرح، برنامه‌ریزی محتوا برعهده پژوهشکده بین‌المللی آفاق بوده و این اثر از سوی شرکت چاپ و انتشارات اوقاف و امور خیریه منتشر شده است.
مجموعه «درسنامه حفظ و مفاهیم جزء سی­ام قرآن کریم» از مجموعه کتاب‌های فهم زیان قرآن است که با کاربست تجربه چندین دهه آموزش حفظ، مفاهیم و معارف قرآن تالیف شده تا در مسیر تربیت «حافظِ حامالِ عامل» مورد استفاده نهادها، دستگاه،ها و برنامه‌­ها از جمله «طرح ملی حفظ قرآن کریم و برنامه بشارت 1452» قرار گیرد. کتاب حاضر شامل 16 درس است که علاوه بر آموزش مفاهیم سوره ناس تا زلزال به نکاتی مفید و مختصر درباره اهمیت و روش حفظ قرآن کریم پرداخته است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار 9 خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «پنج تأثیر جامعه شناختی پیاده‌روی اربعین»، «پرویز پرستویی در راهپیمایی اربعین حسینی»، «بازدید فرمانده الحشد الشعبی عراق از موکب مسجد مقدس جمکران»، «تشریح فعالیت‌های موکب حضرت معصومه(س) در عمود 1080»، «اربعین، کانون دیپلماسی فرهنگی جهان تشیع است»، «اعزام بیش از 100 روحانی از خراسان‌شمالی به کربلا»، «اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم منصوب شدند»، «اجتماع میلیونی اربعین در تاریخ بی‌سابقه است» و «تأکید امام جمعه‌ ایلام بر تکمیل پروژه‌های مسیر زیارت اربعین» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم منصوب شدند» آمده است: سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه عبدالهادی فقهی‌زاده، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حسین زاده بحرینی، حجت‌الاسلام والمسلمین معراجی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شیخ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی، ولی یار احمدی، احمد مسجد جامعی، علی اصغر کاراندیش مروستی، عباس سلیمی، محمدعلی خواجه پیری و ابوالقاسم ایرجی را به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم منصوب کرد.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «شهرداری پایتخت با تمام توان در خدمت زائران حسینی است»، «پیام اربعین اتحاد حول حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است» و «هراس استکبار و ارتجاع از اجتماع جهانی اربعین» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «پیام اربعین اتحاد حول حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است» که به مصاحبه آیت‌الله غرویان اختصاص دارد، می‌خوانیم: راهپیمایی بزرگ اربعین، همایشی عظیم و وحدت آفرین و نمایشی حماسی از قدرت اسلام و به ویژه شیعیان است که این اجتماع عظیم مناسبات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد. در این راهپیمایی همه رنگ های سیاسی، جناح‌بندی‌ها و دسته‌بندی‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب از بین می‌رود و همه در دریای عشق حسین(ع) متحد و یک رنگ می‌شوند که این اتحاد بسیار ارزشمند است.
درس مهم این اجتماع عظیم این است که جامعه در پرتو ارزش‌های معنوی و اخلاقی می تواند به سطح بسیار بالایی از وحدت و اتحاد دست یابد به همین دلیل مسئولان باید با کنار گذاشتن منازعه های سیاسی و تمسک به ارزش های معنوی در کشور موجب شوند تا وحدت و اتحاد ملی رنگ حقیقی پیدا کند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار 12 خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «کسی که غسل واجب به گردن دارد، می‌تواند وارد حرم ائمه اطهار(ع) شود؟»، «نقش راهپیمایی اربعین در معرفی سیدالشهدا/ پیش از ظهور امام زمان(عج)، جهانیان باید امام حسین(ع) را بشناسند»، «مصداق صراط مستقیم در دنیای مادی چیست؟»، «کاروان اربعین باید در جهان شبیه‌سازی شود»، «راه‌پیمایی پرشور «جاماندگان» اربعین حسینی در تهران»، «مسیرهای راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران»، «چه زمانی خداوند گناهان زائران را می‌بخشد؟»، «کدام سوره عصاره و خلاصه قرآن کریم است؟»، «فضیلت راهپیمایی اربعین/ نوید خداوند و اهل بیت پس از ۱۴۰۰ سال عملی شد»، «حدیثی از امام حسین(ع) درباره مهلت دادن خداوند به انسان»، «دانلود آهنگ «اللهم الرزقنا حرم آرزومه کربلا برم» با صدای مرتضی پارسا»، «مداحی شنیدنی از صدیف خان محمدی» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز امروز تا این ساعت هنوز خبری را منتشر نکرده است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران چهار خبر را منتشر کرده که تیتر آنها عبارت از «مهلت شرکت در مسابقه «ماه در آب» تمدید شد»، «تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین همایش کتاب سال بانوان/ ارسال بیش از ۲۰۰ اثر به دبیرخانه همایش»، «اجرای طرح «موکب دانایی» توسط موکب الغدیر استان یزد در کربلا» و «انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن» هستند.
میزان
«استفتائات جدید ویژه مهر ماه توسط دفتر مقام معظم رهبری منتشر شد» و «وسایل مورد نیاز برای پیاده روی اربعین کدامند؟» نیز عنوان دو خبری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام

captcha