شهرهای اروپایی در سوگ اربعین حسینی
کد خبر: 3759625
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

شهرهای اروپایی در سوگ اربعین حسینی

کانون خبرنگاران نبأ ــ همزمان با سالروز اربعین شهادت امام حسین(ع) مراسم عزاداری و سوگواری در شهرهای مختلف اروپایی برگزار می‌شود.

شهرهای اروپایی در سوگ اربعین حسینی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مرکز اسلامی مونیخ در آلمان به مناسبت اربعین شهادت سرور آزادگان جهان و یاران با وفایش روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، 29 و 30 اکتبر، 7 و 8 آبان از ساعت 19 به وقت محلی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین یونس آزادگویان و نوای میلاد مدبرنیا اقامه عزا می‌کند.

همچنین مرکز فرهنگی امام علی(ع) میلان ایتالیا نیز امروز، 7 آبان از ساعت 20 به وقت محلی با قرائت قرآن، برگزاری نماز جماعت، سخنرانی مذهبی و مداحی مراسم عزاداری برگزار می‌کند.

مراسم اربعین شهادت سید و سالار شهیدان در مسجد خاتم الانبیاء(ص) مسکو، پایتخت فدراسیون روسیه دوشنبه، ۷ آبان از ساعت ۲۰ به وقت محلی با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری جدی و عزاداری و مدیحه‌سرایی برقرار است.

همچنین مرکز آل یاسین در لیسبون، پایتخت پرتغال نیز با قرائت زیارت عاشورا و نوحه‌سرایی امروز از ساعت ۱۹ به وقت محلی  مراسم سوگواری اربعین حسینی در مرکز آل یاسین برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، همزمان با اربعین حسینی، چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان و الگوی راستین آزادگی، حضرت امام حسین(ع)، اهل بیت(ع) پاک و یاران باوفایش در مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم سوئد، مجلس سوگواری از امروز، 7 آبان ساعت 19 به وقت محلی در مصلای مرکز آغاز می‌‌شود که به مدت 4 شب، تا پنج‌شنبه، 10 آبان ادامه خواهد یافت.

برنامه‌های مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم در طی این 4 شب شامل تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا و زیارت اربعین، سخنرانی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بهمن‌پور، عزاداری و مرثیه‌سرایی خواهد بود.

همچنین به همین مناسبت مسجد امام علی(ع) در کپنهاگ، پایتخت دانمارک نیز فردا، 8 آبان از ساعت 17:30 به وقت محلی با قرائت دعای توسل، سخنرانی مذهبی، مداحی و مرثیه‌سرایی مراسم عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان را برپا می‌کند.

محمدجواد صفری

انتهای پیام

captcha