توصیه‌های ناجا به زائران اربعین در مسیر بازگشت
کد خبر: 3759782
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

توصیه‌های ناجا به زائران اربعین در مسیر بازگشت

کانون خبرنگاران نبأ ــ اداره‌کل آموزش همگانی معاونت اجتماعی ناجا در اطلاعیه‌ای توصیه‌های بازگشت از سفر اربعین به زائران را منتشر کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ اداره‌کل آموزش همگانی معاونت اجتماعی ناجا در اطلاعیه‌ای توصیه‌های بازگشت از سفر اربعین به زائران را منتشر کرد.
- زائران گرامی هنگام عبور از مرز در صورت آسيب‌ديدگی یا بیماری می‌توانید از خدمات درمانی بيمارستان «فاطمة‌الزهرا(س)» در شهرستان اهواز استفاده کنند.
- از تحويل تلفن همراه خود به افراد غريبه به‌ويژه به هنگام خريد و يا تعويض سيم کارت جداً پرهيز کنند.
- احتمال ترافیک و معطلی در مسیر برگشت وجود دارد از صبر و حوصله زائران متشکر هستیم.
- با توجه به احتمال وقوع ترافيک سنگين و معطلی‌های طاقت‌فرسا در مسيرهای بازگشت به كشور بعد از مراسم اربعين، زائران بلافاصله اقدام به بازگشت به كشور نكنند.
- جاده‌ها و محورهای مواصلاتی در تمام ساعات شبانه‌روز توسط تيم‌های عملياتی و گشت‌های ويژه پليس کنترل می‌شوند.
- تحمل سختی‌های سفر، داشتن صبر و حوصله، گذشت و ايثار، خوش‌رويی، کمک به همسفران در مسیر بازگشت موجب بهره‌مندی از رضایت خداوند و افزایش اجر معنوی است.
- زائران از دريافت و نگهداری هرگونه شیء، بسته و پاکت از افراد غير (اعم از ايرانی و يا عراقی) خودداری کنند.
- رانندگان از سرعت و سبقت غیر مجاز پرهیز کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و در صورت احساس خستگی و خواب‌آلودگی حتما خودرو را متوقف کرده و ضمن استراحت صورت خود را با آب بشویند.
- بازديد پليس از وسايل را اقدامی در جهت سلامتی و امنيت خود و همراهان‌تان به‌شمار آوريد.
- زائران با توجه به احتمال نفوذ جاسوسان و عناصر دشمن در بين عزاداران، از هرگونه ارتباط نامتعارف با افراد ناشناس خودداری کنند.
- زائران در حین بازگشت به وطن بليط، گذرنامه و مدارک شناسايی خود را در اختيار افراد ناشناس به هیچ وجه قرار ندهند.
- از بازگو کردن نشانی محل سكونت و محل كار به افراد ناشناس و از اعتماد و طرح دوستی با آنان جداً خودداری کنند.
- افراد مسن در صورت نياز به كمک، به مأموران پليس، مسئولان فرودگاه و مهمان‌داران مراجعه کرده و به افراد ناشناس اعتماد نکنند.
- هموطنان گرامی از سوار شدن بر خودروهای مسافركش غيرمجاز خودداری کنند.
- هرگونه اطلاعات درخصوص مقررات و توصيه‏‌های اجرايی، انتظامی، بهداشتی و امنيتی را صرفاً از مراجع ذ‌ی‌صلاح و رسمی دريافت کرده و از نقل و انتشار شایعات ممانعت به‌عمل آورند.
- در صورت بروز هرگونه حادثه از قرار گرفتن در محيط حادثه و تهيه عکس و فيلمبرداری خودداری کنند.
- هدف پليس خدمت به مردم است و در کمال احترام با کوچک‌ترين بی‌نظمی و ايجاد مزاحمت برای زائران امام حسين(ع) برخورد قانونی خواهد شد.
- زائران گرامی مراقب ساک‌ها و وسايل خود بوده و از رها کردن آنها در محيط‌های قابل دسترسی افراد بيگانه خودداری کنند.
- در صورت سرقت و يا مفقود شدن اموال و اشياء خود و يا بروز هرگونه مشکلی اعم از (تصادف، گم شدن همراهان، نزاع، دستگيری و...) مـراتب را در اسرع وقت به پلیس گزارش کنند.
- زائران درصورتی که اتومبیل‌شان به سرقت رفته سریعاً با دادن مشخصات کامل آن از قبیل شماره پلاک، شاسی، موتور و رنگ خودرو به پلیس110 همکاری لازم را به‌عمل آورند.
انتهای پیام

captcha