ارائه خدمت به 120 هزار نفر در داخل مرزهای ایران
کد خبر: 3761494
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
از سوی هلال احمر انجام شد؛

ارائه خدمت به 120 هزار نفر در داخل مرزهای ایران

گروه سلامت ــ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارائه خدمت امداد و نجات به زوار اربعین در داخل مرزهای ایران خبر داد.

ارائه خدمت به 12 هزار نفر در داخل مرزهای ایرانبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در نشست خبری تشریح خدمات امدادی درمانی این جمعیت در اربعین با بیان اینکه هلال احمر در اربعین حسینی دو ماموریت در داخل و خارج کشور را برنامه‌ریزی و اجرا کرد گفت: در داخل کشور و در مرزهای زمینی مهران، شملچه، چذابه و میرجاوه سازمان امداد و نجات اقدامات لازم را برای کمک به زائرین انجام داده و در خارج از مرزها و کشور عراق مرکز پزشکی حج و زیارت خدمات درمانی به زائران در کربلا، کاظمین، سامرا، کوت، هله و نجف را بر عهده داشت.

سلیمی مدت زمان عملیات اربعین را 21 روز خواند و گفت: عملیات ما از روز شنبه 21 مهرماه آغاز و روز جمعه 11 آبان ماه به پایان رسید که با درخواست استانداری ایلام این عملیات دو روز تمدید و صبح دیروز رسما خاتمه یافت.

وی با بیان اینکه امسال اقدامات جمعیت هلال احمر در داخل کشور نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده بود گفت: علاوه بر افزایش مدت عملیات به مدت 6 روز هلال احمر 477 پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور جهت پوشش امدادی زائرین را ایجاد و 87 پایگاه ثابت و موقت و سیار در ایلام و خوزستان فعال کرد همچنین 80 پایگاه امداد و نجات بین شهری استان‌های معین را در محورهای موصلاتی منتهی به مرزهای خروجی در حالت آماده باش بودند.

سلیمی در ادامه با اشاره به طرح همسفران خورشید ویژه خدمت رسانی به زوار پیاده امام رضا(ع) عنوان کرد: این طرح نیز تا پایان ماه صفر به مدت 10 روز اجرا شده و 114 پایگاه سیار و ویژه به این طرح اختصاص پیدا کرده‌اند.

 

captcha