اعلام جزئیات حملات سایبری به کشور/ ایران به عضویت شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات درآمد
کد خبر: 3761620
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

اعلام جزئیات حملات سایبری به کشور/ ایران به عضویت شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات درآمد

گروه فناوری اطلاعات ــ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام پیوستن ایران به عضویت شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات، به جزئیات حملات سایبری اشاره کرد و نوشت: منبع حملات سایبری صبح امروز (دوشنبه) به زیرساخت شبکه ارتباطی کشور از شرکت اینترنتی بنام «گلدن لاین» بوده و پیگیر موارد حقوقی این اقدام در مجامع بین‌المللی از طریق وزارت امورخارجه هستیم.

به گزارش ایکنا؛ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام در تشریح جزییاتی از حملات سایبری که امروز به زیرساخت‌های شبکه ارتباطی کشور رخ داد، نوشت: امروز صبح این حملات شکل جدی‌تری به خود گرفت و از یک شرکت اینترنتی به نام شرکت گلدن لاین اینترنت، این رژیم حملات طراحی شده و مقصد حملات به سمت زیرساخت شبکه ارتباطی کشور و بیشتر به سمت شبکه ارتباطات تلفن همراه بوده است.

بنابر این گزارش، صبح امروز آذری جهرمی در شبکه‌های اجتماعی خود با اعلام دفع موفق حملات سایبری به زیرساخت شبکه ارتباطی کشور در مورد منبع این حملات نوشت: رژیمی که سابقه‌ آن در بکارگیری سلاح سایبری در پرونده‌هایی چون استاکس نت مشخص است، این بار تلاش داشت به زیرساخت‌های ارتباطی ایران صدمه‌ای وارد کند، البته به لطف هوشیاری تیم‌های فنی، دست خالی بازگشت.

همچنین محمد جواد آذری جهرمی، با انتشار پست دیگری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: لحظاتی پیش پیامکی از وزیر ارتباطات اندونزی دریافت کردم که در آن انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات را تبریک گفته بود.

وی افزود: به یاد دارم پس از سخنرانی در جمع وزرای ارتباطات و دیپلمات‌های سایر کشورها در دبی، دبیرکل اتحادیه گفت با این صحبت‌ها و مذاکراتی که داشته‌اید، همه ایران را تحسین کردند. پیش بینی او بر انتخاب ایران با رای بالا بود.

آذری جهرمی بیان کرد: امروز و در روز آغازین بازگشت تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، پس از مدت‌ها، یک اجماع جهانی برای انتخاب ایران با رای ۱۴۶ کشور دنیا و با رایی بالاتر از کشورهای پرسابقه‌ای چون روسیه، آفریقای جنوبی، لهستان، آذربایجان و ... شکل گرفت؛ زمان، زمان خودباوری است، باور کنیم که می‌توانیم.

انتهای پیام

captcha