آمار چشمگیر فروش کتاب در نمایشگاه کتاب اصفهان
کد خبر: 3761962
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

آمار چشمگیر فروش کتاب در نمایشگاه کتاب اصفهان

گروه فرهنگی - رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: آمار و ارقام فروش کتاب در نمایشگاه اصفهان بسیار چشم‌گیر است.

آمار چشمگیر فروش کتاب در نمایشگاه کتاب اصفهان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، امیر مسعود شهرام‌نیا در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های استانی چند جنبه مختلف دارد که همه آنها یک هدف واحد یعنی توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را دنبال می‌کنند، یک جنبه برگزاری نمایشگاه موضوع شور و هیجانی است که در میان علاقمندان به کتاب ایجاد می‌شود و ترغیب به کتابخوانی بیشتر می‌شود به ویژه افرادی که در شرایط عادی چندان فرصتی برای مطالعه و خرید کتاب ندارند در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب به خصوص با وجود اهرم‌های تشویقی مثل تخفیف به سمت کتاب می‌آیند.

وی افزود: جنبه دیگر برنامه‌های جنبی مختلف همچون نشست‌ها و ... است که به گسترش شور و نشاط در میان علاقمندان به کتاب کمک می‌کند، نمایشگاه‌های استانی فرصتی برای تعامل مستقیم مردم با ناشران است، همچنین یک بعد مهم نمایشگاه کتاب استانی این است که مردم می‌توانند به طور مستقیم کتاب را از خود ناشر تهیه کنند و بازخوردی در این بخش ایجاد شود.
مدیرعامل نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ادامه داد: نمایشگاه کمکی به کتاب و کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه است و باعث می‌شود یاد کتاب و توجه به آن در میان مردم افزایش یابد.
وی استقبال از نمایشگاه کتاب اصفهان را بسیار پرشور و خوب ارزیابی کرد و گفت: استقبال به قدری زیاد است که با وجود تمدید چندباره نمایشگاه باز هم شاهد حضور چشمگیر علاقمندان به کتاب هستیم، آمار و ارقام فروش هم نشان می‌دهد که وضعیت بسیار خوب است.
شهرام‌نیا بیان کرد: به دلیل اینکه گردش مالی نمایشگاه به صورت نقد است کمک خوبی به ناشران می‌کند و رقم فروش نمایشگاه‌های استانی نیز رقم بسیار چشگیری است، لذا این موضوع در شرایط امروز کمک زیادی به اقتصاد نشر می‌کند.
خاطر نشان می‌شود، سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان با شعار «بخوان برای زندگی» از ٩ تا ١٥ آبان‌ماه در نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان پذیرای علاقمندان به یار مهربان است.

انتهای پیام 

captcha