برگزاری سه اجتماع بزرگ عزاداری در حرم رضوی
کد خبر: 3762026
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

برگزاری سه اجتماع بزرگ عزاداری در حرم رضوی

معاون تبلیغات اسلامی آستان‌قدس رضوی گفت: در شب و روز سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) سه اجتماع بزرگ عزاداران رضوی و نبوی در حرم ثامن الائمه(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: به مناسبت ۲۸ و ۲۹ صفر برنامه‌های متعددی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود تا زائران عزیز در هر زمانی از شبانه‌روز وارد حرم شدند از برنامه‌های عزاداری بهرمند شوند.

وی با اشاره به این که در شب و روز سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) سه اجتماع بزرگ عزاداران رضوی و نبوی در حرم رضوی برگزار می‌شود، گفت: اولین مراسم اجتماع عزادارن چهارشنبه ۱۶ آبان بعد از نماز ظهر و عصر در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

حسینی ادامه داد: در این مراسم که با حضور هیئت‌های مذهبی و کاروان‌های پیاده برگزار می‌شود، آقایان مهدی رسولی و مهدی سروری به مدیحه‌سرایی و اجرای برنامه سینه‌زنی خواهند پرداخت.

وی افزود: دومین مراسم اجتماع عزادارن همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) ساعت ۲۰ در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده که در آن هیئت‌های آذری زبان حضور خواهند داشت و آقایان ولی‌الله کلامی‌زنجانی، مهدی خادم‌آذریان، مهدی قربانی ابوالفضل مشکینی، سجاد حاجی‌زاده، بهزاد حسنی‌اهری، صمد قلی‌زاده، نادر جوادی و احمد واعظی به مدیحه‌سرایی، شعرخوانی و اجرای برنامه سینه‌زنی خواهند پرداخت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام کرد: سومین اجتماع عظیم عزاداران پنج شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت ثامن الائمه(ع) بعد از نماز ظهر و عصر با حضور هیئت‌های مذهبی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه اجتماع عزادارن رضوی آقایان میثم مطیعی و جعفر ملائکه به مدیحه‌سرایی و اجرای برنامه سینه‌زنی خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر این که ویژه برنامه‌های عزاداری در ۲۸ و ۲۹ صفر به صورت شبانه‌روزی تدارک دیده شده است، افزود: در ویژه برنامه ۲۸ صفر آیت‌الله سیداحمد علم الهدی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری سخنرانی خواهند کرد.

حسینی بیان کرد: ویژه برنامه شب شهادت امام رضا(ع) نیز چهارشنبه، ۱۶ آبان‌ماه پس از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) میزبان عزاداران رضوی است و در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی‌ ماندگاری و رفیعی سخنرانی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: سید مجید بنی‌فاطمه و مهدی رسولی مداحانی هستند که در این مراسم به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت می‌پردازند.

برنامه‌های روز شهادت امام رضا(ع)

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی در تشریح برنامه‌های روز شهادت امام رضا(ع) گفت: این مراسم بعد از نماز صبح و با قرائت زیارت‌های امین‌الله و سخنرانی آقای بهرام‌پور همراه خواهد بود.

وی افزود: بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری روز شهادت امام رضا(ع) نیز با مدیحه‌سرایی علی مالکی‌نژاد، سعید قانع، مهدی رسولی و مهدی نیکبخت آغاز می‌شود.

حسینی گفت: سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی و حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری از دیگر برنامه‌های عزاداری روز شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی است.

حسینی برگزاری اجتماع عزاداران نبوی و رضوی در روزهای ۲۸ و ۲۹ صفر پس از نماز ظهر و عصر در صحن جامع رضوی را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر رضوی برشمرد و افزود: میثم مطیعی، مهدی رسولی و جعفر ملائکه مداحان اجتماع بزرگ عزاداران نبوی و رضوی حرم مطهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در شب شهادت امام رضا(ع) آیین سنتی خطبه‌خوانی نیز بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور تولیت آستان قدس رضوی، خادمان، مدیران و مسئولان آستان قدس رضوی و عموم زائران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha