رشد ۳۰ درصدی جمع‌‌آوری زکات در پلدشت
کد خبر: 3762095
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
طی هشت‌ماهه نخست سال‌جاری؛

رشد ۳۰ درصدی جمع‌‌آوری زکات در پلدشت

گروه اجتماعی-رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) پلدشت بابیان اینکه طی هشت‌ماهه نخست سال‌جاری، ۲۱۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده‌است، تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رشد ۳۰ درصدی جمع‌‌آوری زکات در پلدشت

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، بهمن رضایی، رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) پلدشت، عصر دیروز، ۱۵ آبان‌ماه، در جمع خبرنگاران منطقه آزاد ماکو با‌تاکید بر برنامه ریشه‌کنی بیسوادی در خانواده‌های تحت پوشش امام‌خمینی این شهرستان، بیان کرد: کمیته امداد امام‌خمینی(ره) پلدشت، در این راستا، اقدام به برگزاری دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای، برای ۴۰ نفر از مددجویان و فرزندان مددجو کرده‌است.
وی بااشاره به اینکه کمیته امداد امام‌خمینی(ره) پلدشت، ۲هزار و ۱۷۹ خانواره در قالب ۴هزار و ۸۹۵ نفر را تحت پوشش خود دارد، افزود: طی هشت‌ماهه نخست سال جاری، برای ۱ هزار و ۶۳۹ نفر مددجو، کمک معیشت به مبلغ ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان واریز شده است.
رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) پلدشت همچنین اعطای وام کارگشایی به مدد جویان را از دیگر برنامه‌های این اداره عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه نیز برای ۵۶ نفر، مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
رضایی از پرداخت ۶۰ میلیون تومان جهت هزینه‌های درمانی به ۳۵۰ نفر مددجو نیز خبر داد و تصریح کرد: در حوزه هزینه ازدواج نوعروسان نیز ۱۳۵ میلیون تومان به ۵۷ نفر اعطا شده است.
رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) پلدشت بااشاره به ساخت مسکن‌های مددجویی که با همکاری سپاه پاسداران شهرستان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ۶۰ مورد مسکن مددجویی با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال احداث است.
به گفته وی برای ۵۰ نفر نیز مبلغی بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان وام اشتغال‌زایی پرداخت شده است و تا پایان سال نیز ۵۰ خانوار خودکفا شده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.
وی تصریح کرد: در جشن عاطفه‌های امسال، ۱۷۰ میلیون تومان هدایا جمع‌آوری شد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشت و درآمد ایتام و محسنین نیز ۲۲۵ میلیون تومان بود که نسبت به سال گذشته ۳۰درصد رشد را نشان می‌دهد.
رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) پلدشت در خصوص ایجاد ۲ مرکز نیکوکاری در این شهرستان نیز افزود: ۱ باب مرکز نیکوکاری در شهر نازک و ۱ باب نیز در شهرک ارس ایجاد شد.
به گفته وی طی هشت‌ماهه نخست سال‌جاری، ۲۱۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده‌است که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.
رضایی گفت: در طرح احسان حسینی نیز امسال، مبلغ ۱۴۱ میلیون تومان جمع‌آوری شد که ۱۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد.
انتهای پیام

captcha