آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «امیرالمؤمنین(ع)» تبریز
کد خبر: 3762407
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «امیرالمؤمنین(ع)» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن «امیرالمومنین علی(ع)» تبریز با بیان اینکه ۵۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان خوانی، فصیح خوانی و تجوید از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 50 قرآن آموز در خانه قرآن «امیرالمومنین(ع)» تبریز

سکینه خدایی، مدیر خانه قرآن شهری امیرالمؤمنین علی(ع) تبریز در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌ شرقی، با بیان اینکه 50 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان خوانی، فصیح خوانی و تجوید از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی افزود: قرآن بهترین كلام و هـدیه خداست و می‌توان گفت که تكلـم خدا با بشر است، انسان عاقل و فهمیده به هیچ عنوان حاضر نیست بین او و قرآن فاصله بیفتد.
خدایی، به پایه‌های سنی قرآن آموزان این خانه قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنّی جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
وی ضمن بازگو نمودن اهداف آموزش فصیح خوانی ادامه داد: ایجاد علاقه، توانایی و مهارت در خواندن صحیح و فصیح قرآن کریم با رعایت لهجه و مخارج حروف زبان عربی و مؤانست با آن در عامّه مردم و زمینه‌سازی برای فراگیری فنون و آموزه‌های قرآن کریم در عامّه مردم، قرائت آیات و سوره‌های قرآن کریم به صورت روان با رعایت لهجه و تلفظ حروف از مهم ترین اهداف برگزاری دوره فصیح خوانی است.
مدیر خانه قرآن شهری امیرالمومنین(ع) یادآور شد: علم تجوید، از علومی است که هر فرد مسلمان باید به آن اهمیت دهد و یاد بگیرد، چون به قراءت قرآن مربوط می شود که عبادتی مطلوب نزد هر فرد مسلمان است.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبرخدا(ص) می‌فرمایند «قرآن سفره پر برکت الهی است؛ آن را یاد بگیرید و تا می‌توانید در این راه بکوشید؛ زیرا قرآن نور آشکار و شفای سودمند الهی است. قرآن را یاد بگیرید؛ چون خداوند به جهت فراگرفتن آن، شما را به درجه اعلای شرافت خواهد رساند».
خدایی قرآن کریم را کلام الهی دانست و تاکید کرد: قرآن کریم کلام الهی است که از منبع وجودی قدرتمند به سوی مخلوقات ضعیف فرود می‌آید و هم‌چون نیروی برق فشار قوی است که دستگاه‌های ضعیف را فرو می‌پاشد و می‌سوزاند؛ از این رو نیاز به واسطه‌ای برای گرفتن وحی است که این کار را پیامبر(ص) انجام می‌دهد.

انتهای پیام

captcha