آمریکا نمی‌‏تواند بر طبل یک جانبه‌‌گرایی بکوبد
کد خبر: 3762485
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

آمریکا نمی‌‏تواند بر طبل یک جانبه‌‌گرایی بکوبد

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه چرام گفت: استثناء کردن هشت کشور از تحریم خرید نفت ایران و عدم تحریم در حوزه‌‌های دارویی، غذایی، پزشکی و کشاورزی نشان می‏‌دهد که آمریکا می‌داند که قادر نیست مثل گذشته بر طبل یک جانبه‌‌گرایی بکوبد و برخی کشورها هم به صراحت اعلام کرده‌اند که همراه تحریم‌‏های آمریکا نخواهند بود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدنورالله افشار، امام جمعه چرام، 18 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، بیان کرد: عزاداری‌ها و مجالس حسینی در شهرستان حقیقتاً از لحاظ کیفی و کمی از سال گذشته پرشورتر بود؛ برای نمونه پیاده‌روی اربعین مردم ولایت‌مدار چرام به سمت امامزاده بی بی رشیده(س) که رسانه ملی هم آن را به تصویر کشید.
وی گفت: دشمن بداند امام حسین(ع) محور وحدت مردم ما قرار گرفته و باید از این ظرفیت عظیم برای تبیین گفتمان مهدوی و انقلاب اسلامی استفاده شود.
خطیب جمعه چرام اظهار کرد: دشمن با این تجمع عظیم به هراس افتاده است؛ باید حال، شور، عشق و محبت به حضرت سیدالشهدا(ع) را در دل‌های‌مان همه ساله نگه داریم که یگانه راه نجات همین است.
امام جمعه چرام عنوان کرد: از مدت‌ها قبل آمریکا تلاش داشت تا با جنگ روانی تحریم‌های ضد ایرانی 13 آبان را بزرگ جلوه دهد اما عملا آنچه بود شکست آمریکا در دور جدید تحریم‌ها بود، چون کشورهای بزرگ مثل چین، روسیه، هند و… آمریکا را همراهی نکردند.
حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: استثناء کردن هشت کشور از تحریم خرید نفت ایران و عدم تحریم در حوزه‌‌های دارویی، غذایی، پزشکی و کشاورزی نشان می‌‏دهد که آمریکا می‌داند که قادر نیست مثل گذشته بر طبل یک جانبه‌‌گرایی بکوبد و برخی کشورها هم به صراحت اعلام کرده‌اند که همراه تحریم‌‏های آمریکا نخواهند بود.
وی گفت: تحریم‌‏های ۱۳ آبان، یک موعد زمانی نمادین بود و آمریکایی‏‌ها از ماه‏‌های گذشته هر چه در توان داشتند، به‌کار گرفته‌‏اند تا بتوانند در جریان فروش نفت ایران و بازگشت ارز حاصل از آن اخلال ایجاد کنند، اما موفق نشدند.
خطیب جمعه چرام یادآور شد: آمریکایی‌ها و رسانه‌‏های وابسته همچون بی ‏بی‏ سی و من‏‌و‏تو و…، در روزهای اخیر تلاش فراوانی داشته‌‏اند تا تحریم‌‏های اخیر را دست‌مایه التهاب و تنش‏‌های اقتصادی در جامعه جا بیندازند، اما با هوشمندی مردم و حضور در راهپیمایی ضد استکباری 13 آبان پیروزی برای ملت ما بوده است.
وی بیان کرد: در چالش ۴۰ سالگى آمریکا و ایران، حقیقت مهمى وجود دارد که گاهى از دیده‏‌ها پنهان می‌‏ماند و آن این‏که، طرف پیروز در این چالش، جمهورى اسلامى ایران و طرف مغلوب، آمریکا بوده است، چراکه هدف اصلى آمریکا در چهار دهه‏ اخیر، سیطره مجدد بر ایران و به یغما بردن منابع خدادادی مثل نفت و گاز بود اما با وجود همه تلاش‏‌ها و توطئه‌‌ها، نتوانسته است به این هدف دست پیدا کند.
حجت‌لاسلام افشار اضافه کرد: وضعیت ذخایر ارزی، ذخایر مواد غذایی، اقتدار و امنیت کشور، در بهترین شرایط است؛ اما نکته مهم و اساسی و یکی از مطالبات و توقع صحیح مردم از تیم اقتصادی دولت به‌ویژه وزیر اقتصاد کنترل تورم، جلوگیری از بی‌ثباتی در بازار سکه و ارز و همچنین مهار نقدینگی به‌عنوان عوامل مؤثر بر قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است.
خطیب جمعه چرام اظهار کرد: از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نیز انتظار می‏‌رود تا با کنترل، نظارت و مدیریت بر واردات و صادرات کالاهای اساسی زمینه کاهش قیمت‏‌ها به‌ویژه در محصولات گوشتی، لبنی و کشاورزی را فراهم کند، چون فشارهای اقتصادی بر دهک‌های پایین جامعه زیاد است و باید مردم، سرمایه‌های اصلی نظام مورد توجه ویژه قرار گیرند.
وی در پایان گفت: مطالبه بعد از تیم اقتصادی دولت تلاش برای بالا رفتن ارزش پول ملی کشور است، کسانی که در اربعین به کربلا مشرف شدند مشاهده کردند، ریال ایران در مقابل دینار عراقی بسیار بی‌ارزش شده است.
مسلم فریور
انتهای پیام

captcha