ولایتمداری شهید آیت‌الله دستغیب برای نسل جوان بازخوانی شود
کد خبر: 3762881
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
مهرابی:‌

ولایتمداری شهید آیت‌الله دستغیب برای نسل جوان بازخوانی شود

گروه اجتماعی ـ مدیركل تبلیغات اسلامی فارس ضمن برشمردن ویژگی‌های شهید آیت‌الله دستغیب تأكید كرد كه باید بُعد ولایت‌مداری این شهید محراب برای نسل جوان بازخوانی شود.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست هماهنگی برگزاری مراسم سالگرد شهادت آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شیراز امروز، 20 آبان‌ماه در محل نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در این نشست با یادآوری ابعاد مختلف شخصیت آن عالم ربانی گفت: برجسته‌ترین ویژگی كه می‌توان در این برهه از انقلاب اسلامی از شخصیت شهید آیت‌الله دستغیب الگوبرداری كرد، علاوه بر اخلاص، بُعد ولایت‌مداری ایشان بود.
وی با یادآوری جمله معروف شهید دستغیب مبنی بر اینكه «من اطاع الخمینی، فقد اطاع‌ الله» گفت: امروز نیاز داریم تا این بعد شخصیتی شهید دستغیب به خصوص برای نسل جوان بازگو و بازخوانی شود لذا باید سخنران ولایی و انقلاب برای سخنرانی در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله دستغیب پیش‌بینی شود تا بتواند جایگاه ولایت‌پذیری این شهید محراب را تبیین كند.
سیدمؤید محسنی‌نژاد، نماینده اداره‌کل میراث فرهنگی استان فارس نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم حفظ شان و جایگاه شهید آیت‌الله دستغیب در برگزاری مراسم مرتبط با بزرگداشت مقام ایشان اظهار کرد: بهتر بود برنامه‌هایی که قرار است اجرا شود در این جلسه معرفی می‌شد تا دستگاه‌ها مشارکت خود را اعلام کنند.
وی با بیان اینکه ظاهراً تکالیفی برای هر دستگاه تعریف شده است، گفت: دریافت طرح تبلیغی و نصب این طرح‌ها در مجموعه‌های تحت مدیریت میراث فرهنگی استان، تهیه بروشور به دو زبان فارسی و انگلیسی و همچنین ارسال پیامک از جمله وظایفی است که برای میراث فرهنگی استان تعریف شده است.
معاون میراث فرهنگی استان فارس تأکید کرد: محتوای مربوط به بروشورها و همچنین طرح‌های تبلیغاتی به اداره میراث ارسال شود تا این موارد تهیه شوند اما بهتر است ارسال پیامک به اداره مخابرات واگذار شود.
محسنی نژاد با اشاره به اینکه سالروز شهادت شهید دستغیب ۲۰ آذرماه است، بیان کرد: نمایشگاه گردشگری استان از ۲۱ آذر به‌مدت ۴ روز برپا می‌شود که به طور حتم در این نمایشگاه بخش‌های موسیقی نیز پیش‌بینی شده و لازم است ضوابط از هم اکنون اعلام شود تا اداره میراث و چارچوب عمل کنند و همچون نمایشگاه گردشگری سال گذشته گرفتار حواشی نشود.
در این جلسه نمایندگانی از دفتر نهاد مقام معظم رهبری در استان فارس، بنیاد شهید استان، اداره‌کل آموزش و پرورش استان و شورای هماهنگی تبلیغات استان گزارشی از عملکرد خود در سالهای گذشته و همچنین پیشنهادات خود را بیان کردند.
تشکیل دبیرخانه دائمی، تشکیل کارگروه‌های لازم، برگزاری مراسم به مدت یک هفته، دعوت از یک سخنران، مداح و مجری ملی برای مراسم، برگزاری دعای کمیل در مسجد جامع عتیق در شب‌های جمعه، اهدای تاج گل به قبر مطهر این شهید بزرگوار، برگزاری شب شعر با دعوت از شعرا و ادبا برای سرودن اشعاری در وصف شهید دستغیب و دریافت و داوری آثار و اهدای جوایز به شعرای برتر و برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت سالانه و با محوریت یکی از کتاب‌های این شهید محراب از جمله مصوبات پیشنهادی جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بزرگداشت شهید دستغیب بود.
انتهای پیام

captcha