نگاه خیرین به دانشگاه فرهنگیان تغییر کند
کد خبر: 3763244
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

نگاه خیرین به دانشگاه فرهنگیان تغییر کند

گروه اجتماعی- رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه در تیرماه امسال اولین مجمع خیرین دانشگاه را تشکیل داده‌ایم، گفت: باید نگاه خیرین در کمک به دانشگاه فرهنگیان استان تغییر پیدا کند.

نگاه خیرین به دانشگاه فرهنگیان تغییر کند

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ایرج مهدی‌زاده، امروز، 21 آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امر تعلیم و تربیت یکی از مهم ترین ابعاد اجتماعی است که برای اثربخشی آن باید به دست معلمان ماهر و آگاه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه باید فرصت‌هایی برای آماده سازی معلمان فراهم شود، افزود: تربیت معلم حدود ۱۰۰ سال سابقه رسمی دارد.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌‌جنوبی بیان کرد: مراسم نکوداشت یک صدمین سال تاسیس مراکز تربیت معلم به منظور ترویج گفتمان تربیت معلم در اجتماع برگزار می‌شود.
مهدی‌زاده ادامه داد: این نکوداشت در اسفندماه امسال در سطح ملی و در سطح استان نیز در ۴ دی ماه امسال برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: در این نکوداشت اطلاعات و سابقه تربیت معلم در شهرستان‌هایی که که از زمان‌های گذشته سابقه تربیت معلم در آن‌ها فعال بوده، جمع آوری و تدوین می‌کنیم.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌‌جنوبی اظهار کرد: شهرستان‌های طبس، فردوس، خوسف، قاین و بیرجند از زمان‌های گذشته تربیت معلم داشته است که سابقه و افتخارات این مراکز در این نکوداشت ارائه خواهد شد.
مهدی‌زاده با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها در نکوداشت، جمع آوری و تدوین تجارب و انتقال آنان است، تصریح کرد: تقدیر از پیشکسوتان تربیت معلم در استان و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های تربیت معلم استان از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.
وی افزود: از هم استانی‌ها و دانش آموختگان تربیت معلم استان نیز خواستاریم چنانچه تجربه، سند و تصاویری از تربیت معلم در زمان‌های گذشته دارند در اختیار دانشگاه فرهنگیان بگذارند تا در برگزاری هرچه بهتر این نکوداشت کمک رسان دانشگاه فرهنگیان باشند.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه تجلیل از مقام معلم در استان نیازمند همراهی و همسویی بسیاری از سازمان‌ها است، افزود: برای ارتقاء و پیشرفت و توسعه مراکز دانشگاه فرهنگیان نیازمند همراهی تمام ارگان‌ها هستیم.
مهدی‌زاده با بیان اینکه سابقه آموزش و پرورش رسمی در خراسان جنوبی ۱۱۱ سال است، تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه فرهنگیان از نظر فضای فیزیکی، امکانات و شرایط در خور شان استان نیست.
وی با بیان اینکه فرسودگی ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها از مشکلات اساسی دانشگاه فرهنگیان است، اظهار کرد: با وجود اینکه دانشگاه فرهنگیان شبانه روزی است اما سالن اجتماعات و سالن ورزشی ندارد.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌‌جنوبی بیان کرد: آموزش و پرورش استان با تنگناهای فضای آموزشی مواجه است اما با این وجود فضاهایی را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار داده است.
مهدی‌زاده با اشاره به وضعیت خوب محتوای آموزشی در این دانشگاه، اظهار کرد: با وجود تمام این مشکلات، امروز دانشجویان این دانشگاه از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و بیشتر آنان از رتبه‌های برتر کارشناسی ارشد هستند.
وی ادامه داد: امروز باعث افتخار است که بسیاری از دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه بیرجند از دانشگاه فرهنگیان هستند.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌‌جنوبی کمبود شدید نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: اگر دانشگاه فرهنگیان از نظر نیروی انسانی تامین نشود نیروهای موجود دچار فرسودگی می‌شوند و بهره وری و کیفیت آموزش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
مهدی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ۲۰ عضو هیات علمی فعال هستند، تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد برنامه درسی این دانشگاه برعهده اساتید مدعو است.
وی با بیان اینکه مجوز ۱۶ رشته تحصیلی را در استان داریم، اظهار کرد: در حال حاضر در ۹ رشته تحصیلی دانشجو تحصیل می‌کنند.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان نسبت هیات علمی به دانشجو کم است، افزود: دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی قابلیت ارائه رشته‌های بیشتر را دارد.
مهدی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۲۲ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: 196 دانشجوی مهارت آموز ماده ۲۸ نیز در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.
وی ادامه داد: آموزش علوم تربیتی، آموزش علوم اجتماعی، آموزش تاریخ، آموزش جغرافیا و راهنمایی و مشاوره از رشته‌های حال حاضر این دانشگاه است.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌‌جنوبی بیان کرد: دانشجویان مهارت آموز ماده ۲۸ نیز در رشته‌های آموزش ابتدایی، آموزش علوم تجربی و تربیت بدنی تحصیل می‌کنند.
مهدی‌زاده با بیان اینکه مجوز ساخت ۴۵۰۰ متر فضای آموزشی و خوابگاهی را گرفته‌ایم، افزود: سرانه‌ای که برای دانشجو در این دانشگاه اختصاص یافته به اندازه دانشجوی شبانه روزی نیست و نسبت به هزینه‌ها بسیار کم است.
وی با بیان اینکه در تیرماه امسال اولین مجمع خیرین دانشگاه را تشکیل داده‌ایم، اظهار کرد: خیرین باید احساس را داشته باشند که دانشگاه فرهنگیان به عنوان تربیت کننده معلم نیز مهم است که باید آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه ساخت پردیس دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۱ آغاز شده است تا سال ۹۴ باید تحویل داده می‌شد اما هنوز هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است ، یادآور شد: باید نگاه خیرین در کمک به دانشگاه تغییر پیدا کند.
انتهای پیام

captcha