آموزش ۴۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «ریحانة‌الرسول» تبریز
کد خبر: 3763298
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹

آموزش ۴۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «ریحانة‌الرسول» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن ریحانة‌الرسول تبریز با بیان اینکه ۴۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 40 قرآن آموز در خانه قرآن ریحانه الرسول تبریز

ناهید سليمانيان، مدیر خانه قرآن ریحانه الرسول تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌‌شرقی، با بیان اینکه 40 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان خوانی و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی به پایه‌های سنّی قرآن آموزان این خانه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
سليمانيان، از ضرورت آموزش پایه‌ای آموزش قرآن و ایجاد انس مستمر با قرآن گفت و ادامه داد: برای آموزش عمومی قرآن کريم در کشور هزينه‌ها فراوانی می‌شود، اما با كمی دقت و توجه متوجه می‌شويم كه اگر اين نوع آموزش‌ها مبتنی بر ايجاد انس مستمر با قرآن کريم نشود، از پايه زايد و موجب حيف و ميل اعتبارات دولتی می‌شود، زيرا شما نمی‌توانيد يک نفر ايرانی را پيدا كنيد كه با عموم قواعد مورد نياز خواندن ساده قرآن آشنايی نسبی نداشته باشد.
مدیر خانه قرآن شهری ریحانه الرسول، یادآور شد: آموزش روخوانی و روان خوانی، الفبای یادگیری قرآن است.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبرخدا(ص) می فرمایند: هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به فرشتگان و پيامبران و رسولان داده شده، براى اوست.
سليمانيان، ضمن بازگو نمودن لزوم ایجاد اشتیاق در افراد برای یادگیری مفاهیم قرآن تاکید کرد: ایجاد اشتیاق در افراد برای یادگیری مفاهیم و معانی قرآنی از اهمیت بالایی برخوردار است و قاریان قرآن باید بدانند که حفظ قرآن بدون دانستن معانی و مفاهیم آن هیچ سودی ندارد، البته حفظ قرآن نزد پروردگار بدون پاداش نیست اما یادگیری این کتاب آسمانی همراه به علم به معانی و مفاهیم آن بسیار ارزنده است.

انتهای پیام

captcha