«نفود» به ساوه رسید
کد خبر: 3763488
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

«نفود» به ساوه رسید

گروه هنر ــ تصویربرداری سریال انقلابی «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری به نیمه رسید و هم‌اکنون گروه در ساوه در حال ضبط سکانس‌های مورد نظر است.

محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده سریال «نفوذ» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره این مجموعه انقلابی گفت: تصویربرداری این سریال همچنان ادامه دارد و گروه هم‌اکنون در اطراف ساوه مشغول ضبط سکانس‌های مورد نظر است. این کار جزء تولیدات الف سیما محسوب می‌شود که در آن بخش‌‌های مهمی از تاریخ معاصر این سرزمین روایت می‌شود. تصویربرداری این سریال که به نیمه رسیده تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: رویکرد ویژه این سریال به تسخیر لانه جاسوسی مربوط می‌شود. دلیل انتخاب این موضوع نیز به تبلیغاتی مربوط می‌شود که در سال‌های اخیر شبکه‌های فارسی زبان ماهواره به راه انداخته‌اند. در این هجمه سعی شده واقعیت این اتفاق که حضرت امام (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم نام برده به شکلی دیگر بیان شود، اما نفوذ سعی کرده تا این اقدام را خنثی کند.

تهیه‌کننده سریال نفوذ ادامه داد: تمام سعی ما این بوده که مجموعه بر مبنای واقعیت‌های تاریخی شکل گیرد بدون این‌که تحریفی در آن رخ دهد، در همین راستا نیز مطالعات فراوانی انجام شده است. نکته دیگری که مورد نظر ما قرار گرفته، ریشه‌های تاریخی است که باعث تسخیر لانه جاسوسی شد.

وی در پایان، درباره قصه سریال گفت: داستان این سریال به سال ۵۷ مربوط می‌شود و به مدت هشت ماه در مقطع انقلاب، نفوذ آمریکایی‌ها را در عرصه‌های مختلف نظام پهلوی و بحث قانون کاپیتولاسیون نشان می‌دهد. در مجموع، این سریال دخالت‌های آمریکا در ایران را به تصویر می‌کشد و قانون کاپیتولاسیون را زیر سؤال می‌برد. تمام مباحث مطرح شده در سریال براساس مستندات تهیه شده است.

انتهای پیام

captcha