مساجدی که برای نماز خواندن نیست
کد خبر: 3763803
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

مساجدی که برای نماز خواندن نیست

گروه معارف - رئیس ستاد اقامه نماز البرز گفت: نماز صبح فقط در ۲۰ درصد مساجد این استان، نماز ظهر و عصر در 70 درصد و نماز مغرب و عشا در 90 درصد مساجد اقامه می‌شود.

اقامه نماز مغرب و عشا در 90 درصد مساجد البرز

حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در جامعه تاکید کرد و افزود: هیچ انسانی عبد نمی‌شود مگر نماز را درست بر پا بدارد و باید توجه داشت که نماز برنامه مهمی برای اصلاح جامعه و عاملی مهم در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است.
وی با بیان اینکه وقتی افراد جامعه با نماز و نتایج مثبت آن آشنا شوند، مصونیت بسیار محکمی در برابر ناهنجاری‌ها ایجاد می‌شود، افزود: نماز همچون سدی در برابر آسیب‌های اجتماعی است چون فردی که نماز می‌خواند و خود را به خداوند نزدیک می‌داند از کارهای زشت دوری می‌کند.
این مسئول بیان کرد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ نماز در جامعه رشد فراوانی داشته و در مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌های ما نماز به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.
موسوی تصریح کرد: البته نباید فراموش کنیم که کار در حوزه ترویج فرهنگ نماز همچون دریایی است که پایانی ندارد. هر کودکی که در این جامعه متولد می‌شود پس از رسیدن به سن تکلیف به صف افرادی می‌پیوندد که نیازمند آموزش در این حوزه است بنابراین این چرخه مدام ادامه دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه از وضعیت اقامه نماز در مساجد البرز سخن به میان آورد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده روند برپایی نماز جماعت در مساجد این استان نسبت به سال‌های گذشته مطلوب‌تر شده است.
وی ابراز کرد: در حال حاضر در 20 درصد از مساجد شهری و روستایی استان، نمازجماعت صبح، 70 درصد نماز ظهر و عصر و 90 درصد نماز مغرب و عشا اقامه می‌شود.
انتهای پیام

captcha