سواد فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد
کد خبر: 3763841
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

سواد فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: سواد فضای مجازی اهمیت و نقش ویژه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و برگزاری جلسات آموزش فضای مجازی در کاهش آسیب‌ها مؤثر است.

سواد فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل روز گذشته، ۲۲ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سواد رسانه‌ای علاوه بر اینکه در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی نقش کلیدی دارد، می‌تواند به ممانعت از نفوذ آسیب‌ها به حریم زندگی اقشار جامعه منجر شود.
وی با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی در سال‌های اخیر افزایش چشم‌گیری یافته است، افزود: در چنین شرایطی سواد رسانه و در نگاهی تخصصی‌تر، سواد فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تأکید بر تأثیر فضای مجازی در زندگی افراد به‌خصوص در روابط خانوادگی، ادامه داد: امروز فضای مجازی سبک زندگی افراد جامعه را متأثر کرده و اصلی‌ترین آسیب آن، تغییر سبک زندگی و گرایش به اتلاف وقت است که مجهز شدن بانوان استان و مبلغان به سلاح آموزش سواد فضای مجازی در مصون‌سازی جامعه از آسیب‌های فضای مجازی قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.
وی ارتقای سواد فضای مجازی برای اقشار مختلف مردم را ضروری برشمرد و ادامه داد: سواد فضای مجازی اهمیت و نقش ویژه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و برگزاری جلسات آموزش سواد فضای مجازی برای اقشار مختلف جامعه قطعاً می‌تواند در کاهش آسیب‌ها مؤثر باشد.
ستوده با اشاره به لزوم ارتقای سواد در عرصه فضای مجازی با توجه به حجم بالای اطلاعات خام ارائه شده در این عرصه که گاه نیاز مبرمی به تحلیل و واکاوی دارد، تصریح کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری برای استفاده صحیح از فضای مجازی، با توجه به میزان استفاده بالای عموم مردم از این فضا، ترویج اصول صحیح استفاده از فضای مجازی، آگاهی‌بخشی در خصوص خطرات موجود در این عرصه و نیز بیان اصول مصرف صحیح، از ضروریات آموزش در عرصه مجازی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بر این اساس و با هدف گسترش سواد فضای مجازی در سطح استان، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با همکاری دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در اردبیل و کانون فرهنگی - تبلیغی فطرس دوره آموزشی تربیت مربی سواد فضای مجازی ویژه جمعیت بانوان فرهیخته و مبلغان استان اردبیل طی 10 جلسه کارگاهی با محتواهایی، چون راه‌کار‌های مدیریت فضای مجازی در خانواده، امنیت کاربری، اینترنت ملی و ... برگزار می‌شود و با همکاری سازمان فضای مجازی سراج مدرک معتبر برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.
انتهای پیام

captcha