روحانیان نقش مؤثری در توسعه مسائل فرهنگی مناطق محروم دارند
کد خبر: 3763960
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

روحانیان نقش مؤثری در توسعه مسائل فرهنگی مناطق محروم دارند

گروه معارف ـ کارشناس اعزام و استقرار تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به نقش مهم روحانیان مستقر در توسعه و ترویج مسائل فرهنگی بین روستائیان در مناطق محروم، گقت: روحانیان با ظرفیت‌سازی و تقویت برنامه‌های مشارکتی برای رفع یا کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام می‌کنند.

نقش مهم روحانیون مستقر در توسعه مسائل فرهنگی مناطق محروم

حجت‌الاسلام مجتبی بیات، کارشناس اعزام و استقرار تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به نقش روحانیان در توسعه و ترویج مسائل فرهنگی در مناطق محروم، گفت: فعالیت‌های تبلیغی مبلغان با مخاطب‌شناسی همراه باشد.
وی افزود: در امر یاد شده روحانیون با ظرفیت‌سازی و تقویت برنامه‌های مشارکتی برای رفع یا کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام می‌کنند.
کارشناس اعزام و استقرار تبلیغات اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: روحانیون مستقر در روستاها مهم‌ترین پایگاه‌های تبلیغی و ترویجی و بازوی توانمند فرهنگی در آن مناطق هستند.
حجت‌الاسلام بیات با اشاره به طرح استقرار روحانی در روستاها، گفت: این طرح از موفق‌ترین طرح‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی افزود استقرار روحانی در مناطق روستایی و محروم نقش بسزایی در تبیین و ابلاغ رسالت‌های این سازمان در حوزه فعالیت خود دارد.
کارشناس اعزام و استقرار تبلیغات اسلامی کرمانشاه با تأکید بر نگاه عمیق فرایندی و سیستمی به پدیده‌های اجتماعی، عنوان کرد: شرایط و گفتمان اجتماعی زمینه و بستری را فراهم می‌کند که رفتار و کنش‌های رایج افراد یک جامعه را شکل می‌دهد.
وی افزود: ارتباط روحانیون با مردم در ارتقاء فرهنگ دینی، فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد و توسعه آن تأثیر بسزایی دارد.
بیات در پایان با تأکید بر مخاطب‌شناسی در امر فعالیت‌های فرهنگی، گفت: این مسیر موجب خواهد شد تا مردم با وظایف و محدوده خود به درستی آشنا شوند.
انتهای پیام

captcha