قدمت ۷۰۰ ساله وقف در فارس/ کمک ۳۰۰ میلیون تومانی به نیازمندان از محل موقوفات
کد خبر: 3764003
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
موسوی مطرح كرد:

قدمت ۷۰۰ ساله وقف در فارس/ کمک ۳۰۰ میلیون تومانی به نیازمندان از محل موقوفات

گروه اجتماعی ـ. مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینكه نخستین وقف‌ استان فارس مربوط به 700 سال پیش است، افزود:‌ موقوفات فارس دارای نیات متنوعی هستند اما ما به واقفان جدید، نیازمندی‌های روز را معرفی می‌كنیم تا در این راه وقف‌های جدید را ثبت كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 23 آبان‌ماه در همایش یاوران وقف این استان گفت:‌ استان فارس دارای موقوفات زیادی است كه  بیش از 200 هزار رقبه هستند و یك ششم موقوفات كشور را به خود اختصاص داده‌اند و همچنین یك هزار و 408 بقعه متبركه در استان فارس وجود دارد كه یك هشتم بقاع متبركه كشور را تشكیل می‌دهند.
وی با بیان اینكه نخستین وقف‌ استان فارس مربوط به 700 سال پیش است كه ثبت شده است، افزود:‌ موقوفات فارس دارای نیات متنوعی هستند اما ما به واقفان جدید، نیازمندی‌های روز را معرفی می‌كنیم تا در این راه وقف‌های جدید را ثبت كنند.
موسوی با تأكید بر اینكه هیچگاه اجازه نداده‌ایم كه اجرای نیات واقفان تعطیل شود، گفت:‌ در ماه محرم و صفر و رمضان و ایام اربعین امسال بیش از 4 میلیارد تومان در راه اجرای نیات واقفان هزینه كردیم و طی یكسال گذشته نیز 5 میلیارد تومان از محل موقوفات منطبق صرف خرید تجهیزات پزشكی در مراكز موقوفه درمانی كرده‌ایم.
مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: ماهیانه 300 میلیون تومان از محل موقوفات درمانی نمازی و پوستچی به افراد بی‌بضاعت و نیازمند كمك می‌شود.
انتهای پیام

captcha