انصراف ۲ نویسنده از فهرست انتخاب «آتیه داستان ایرانی»
کد خبر: 3764142
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹

انصراف ۲ نویسنده از فهرست انتخاب «آتیه داستان ایرانی»

دو نویسنده از فهرست انتخاب «آتیه داستان ایرانی» انصراف دادند.

به گزارش ایکنا؛‌ ایسنا نوشت: بر اساس خبر رسیده، ابراهیم اکبری دیزگاه با انتشار نامه‌ای در فضای مجازی و خطاب به مهدی قزلی، حضور در بخش ویژه جایزه جلال آل احمد ویژه «چهل‌سالگی انقلاب اسلامی» با نام «آتیه داستان ایرانی» را مقتضی زمان حال خود ندانست و خواست نام او خط زده شود.
در این نامه آمده است:
«برادر عزیزم، حضرت مهدی قزلی
با سلام و احترام فراوان
لطف بفرمایید اسم بنده را از لیست آتیه ادبیات داستانی ایران خط بزنید. از عنایت شما و همکارانتان سپاسگزارم.
لازم است نکته‌ای را تذکر دهم، شاید برای همه ما اهالی ادبیات داستانی مفید باشد؛ نویسنده‌ای که آینده و آتیه را در معاد می‌بیند، باید مدام به قیام و بازگشت فکر کند؛ قیام در مقابل خدا و بازگشت به سوی او! ولی من اکنون در فکر فرارم؛ « فَفِرُّوا إِلَی اللَّه» (ذاریات/۵۰)
پس آتیه و آینده من همین الان است؛ الانی که دارم برمی‌گردم، قیام می‌کنم و فرار!»
با تشکر
ابراهیم اکبری دیزگاه

در پی نامه درخواست ابراهیم اکبری دیزگاه برای خروج از فهرست انتخاب «آتیه داستان ایرانی»، مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی هم طی نامه‌ای به او پاسخ داد.
در این نامه آمده است:
«برادر گرامی؛ جناب آقای ابراهیم اکبری دیزگاه
با سلام
شما چه از شرکت در این انتخاب انصراف بدهید و چه ندهید، از استوانه‌های حال و افق‌های روشن آینده ادبیات داستانی ایران هستید.»

همچنین محمد سرشار با انتشار یادداشتی، از مخاطبان ادبیات خواست تا به نامزدهای دیگر رای دهند.
در این مطلب که در صفحه شخصی سرشار منتشر شده، او با تشکر از انتخابش به عنوان «آتیه داستان ایرانی»، از مخاطبانش خواست تا رای خود را به نفع محمدعلی جعفری و مصطفی رضایی ثبت کنند.
در این یادداشت آمده است:
«یازدهمین دوره جایزه ادبی دولتی جلال آل‌احمد، امسال بخشی را با عنوان «آتیه داستانی ایرانی» به راه انداخته و بیست داستان‌نویس متولد سال ۱۳۵۷ به بعد را به بازدیدکنندگان سایتش معرفی کرده تا به سه نفر از آنها رأی بدهند… به این حقیر هم لطف داشته‌اند و مرا یکی از این بیست نویسنده «جوان» آتیه داستان ایرانی دانسته‌اند. از این انتخابشان متشکرم و امیدوارم این قلم ناچیز وقف انقلاب اسلامی باقی بماند.
اما با توجه به اینکه متولد سال ۱۳۶۰ هستم و براساس هر تعریفی از «جوان» (به جز کودک درون!)، در ۳۷ سالگی دیگر جوان محسوب نمی‌شوم از رای‌دهندگان احتمالی درخواست می‌کنم به برادرانمان محمدعلی جعفری (متولد سال ۱۳۶۶) و مصطفی رضایی (متولد سال ۱۳۶۹) رای دهند که کسوت جوانی، شایسته این دو عزیز است.»

در فراخوان انتخاب «آتیه داستانی ایرانی» که توسط دبیرخانه یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد منتشر شده است، از مخاطبان ادبیات خواسته شده تا ۱۳ آبان با مراجعه به نشانی javan.adabiatirani.com ، سه نامزد از فهرست ۲۰ نویسنده زیر ۴۰ سالی که هر کدام اثری مرتبط با هویت انقلابی-دینی-ملّی دارند انتخاب کنند.

انتهای پیام

captcha