دامنه کارکرد موقوفات در رفع محرومیت‌ها مؤثر است
کد خبر: 3764191
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

دامنه کارکرد موقوفات در رفع محرومیت‌ها مؤثر است

گروه اجتماعی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو کرمانشاه با بیان اینکه وقف یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای رفع مشکلات در جامعه است، گفت: دامنه موقوفات در سطح جامعه به‌گونه‌ای است که می‌تواند با همکاری و همراهی مردم در رفع بسیاری از مشکلات و رفع محرومیت‌ها و حمایت از نیازمندان مؤثر باشد.

دامنه کارکرد موقوفات در رفع محرومیت‌ها مؤثر است

حجت‌الاسلام سید ناصر سیدآقایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با بیان اینکه قرآن کریم راه رسیدن به کمال را انفاق معرفی کرده است، اظهار کرد: وقف یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای رفع مشکلات در جامعه به شمار می‌آید.
وی با اشاره به کارکردهای وقف در اجتماع، گفت: دامنه کارکرد موقوفات در سطح جامعه به گونه‌ای است که می‌تواند با همکاری و همراهی مردم در رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، توسعه شهری، رفع محرومیت‌ها و حمایت از نیازمندان مؤثر باشد.
رئیس اداره اموقاف و امور خیریه ناحیه دو کرمانشاه تصریح کرد: بدین منظور همه ما باید در زمینه ترویج فرهنگ وقف دست به دست یکدیگر دهیم و با تشویق و ترغیب عموم مردم به سنت حسنه وقف گامی در نهادینه شدن آن در بین باورهای اعتقادی امروز برداریم.
حجت‌الاسلام سیدآقایی افزود: هرچند امروز بسیاری از مردم علاقمند به مشارکت در کارهای وقف درصورت نداشتن تمکن مالی می‌توانند خدمات و یا کمک‌های مالی خود را به صورت تجمیعی و مشارکتی صرف نیات خیراندیشانه کنند.
وی درادمه با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه، امین واقفین کشور در اجرایی کردن نیات خیراندیشانه آن‌هاست، گفت: براساس قانون اوقاف هیچ سندی از موقوفات به نام این سازمان ثبت نمی‌شود و اوقاف متولی اجرایی کردن نیت واقفین است و سند به نام واقف ثبت می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو کرمانشاه گفت: وقف دارای ریشه دینی است که فرهنگ آن قرن‌ها با استقبال مسلمانان مواجه است و استان کرمانشاه از این مهم مستثنا نیست.
حجت‌الاسلام سیدآقایی درپایان وقف را ظرفیتی برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و دهه وقف را فرصتی برای معرفی و ترویج این سنت حسنه دانست.
انتهای پیام

captcha