جمع آوری 3500 نمونه خون بند ناف در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3764235
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
محسنی خبر داد:

جمع آوری 3500 نمونه خون بند ناف در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی- رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون 3500 نمونه خون بند ناف از سطح آذربایجان‌شرقی در بانک خون رویان جهاددانشگاهی ذخیره شده است.

جمع آوری 3500 نمونه خون بند ناف در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت ١٥ نوامبر، روز جهاني خون بند ناف اظهار کرد: نمایندگی بانک خون بند ناف در آذربایجان‌شرقی از اواخر بهمن ماه 1387 فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون 3500 نمونه خون بند ناف ذخیره کرده و در سال گذشته بیشترین درصد رشد را نسبت به سایر استان‌های هم تراز طی چندین سال ذخیره سازی در سطح کشور داشته است.

وی افزود: در سال جاری این مرکز به عنوان نمونه برتر کشوری که بالاترین معیار استانداردهای جهانی را در تمام زمینه‌ها به خود اختصاص داده است، معرفی شد.

محسنی با بیان اینکه بیش از 80 نوع بیماری با سلول‌های بنیادی خون بند ناف امکان درمان را دارد، اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر سرطان‌های خون، کم خونی‌های مادرزادی، تالاسمی نقص سیستم ایمنی در کشور درمان می‌شود و همچنین از سلول‌ها در مراحل پس از شیمی درمانی در درمان انواع سرطان‌ها نیز مورد استفاد قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با اعلام اینکه تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی چون پارکینسون بیماری‌های قلبی، دیابت، آسیب‌های نخاعی، فلج مغزی و... در حال انجام است، تاکید کرد: توصیه می‌شود خانواده‌ها از این فرصت طلایی حداکثر استفاده را بکنند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های در آستانه تولد نوزاد در هفته 36 بارداری جهت دریافت مشاوره رایگان در این زمینه، جهت کسب اطلاعات بیشتر یا عقد قرارداد می‌توانند به نشانی خیابان آزادی مابین گلباد و گلگشت، مرکز پزشکی جهاد دانشگاهی، طبقه دوم دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان شرقی مراجعه کرده و یا با شماره 041٣٣٣٥٤٢١٥ تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha