جوانان دید خود را نسبت به موضوع ازدواج جامع‌تر کنند
کد خبر: 3764273
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

جوانان دید خود را نسبت به موضوع ازدواج جامع‌تر کنند

گروه اجتماعی - یک روانشناس و مشاور خانواده گفت: در شرایط کنونی جامعه ما لازم است، جوانان نسبت به مسئله ازدواج دید بازتری داشته و با جامع‌نگری به این مسئله نگاه کنند.

جوانان، دید خود را نسبت به موضوع ازدواج جامع‌تر کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، کارگاه آموزشی مهارت‌های پیش و بعد از ازدواج، به همت موسسه اجتماعی، ورزشی دانش سلامت و مرکز مشاوره خانواده امیدوار در شهرستان سلماس طی ۲ روز در مورخه ۲۲و ۲۱ آبان ماه برگزار گردید.
آرزو بیگی، روانشناس و مشاور خانواده، در این کارگاه آموزشی، گفت: محور‌های اصلی مورد بحث در این مجموعه آموزشی، آموزش در خصوص فرآیند آشنایی (روند‌ها، ویژگی‌ها و نظریات مربوطه)، عشق (ویژگی‌ها، نظریات و نقش آن در ازدواج)، انتخاب همسر (ملاکها و معیارها، دلایل ازدواج، عوامل موثر برازدواج موفق) و زندگی مشترک (روند‌های بعد از ازدواج، مهمترین مسائل همسران وچالش‌های زندگی مشترک، فرزند‌دار شدن) است.
وی تصریح کرد: روند افزایشی طلاق در افراد جوان کشور و آسیب‌زا بودن این پدیده شوم در سطح جامعه و نیز تغییرات ایجاد شده در فرآیند سنتی ازدواج به عنوان امری روانشناختی‌اجتماعی، اهمیت برگزاری این کارگاههای آموزشی را بیش از گذشته نمایان می‌کند.
این روانشناس و مشاور اجتماعی خانواده خاطرنشان کرد: تصویری که بسیاری از جوانان از زندگی زناشویی دارند، تصویری است که از زندگی والدین یا دیگر اطرافیان نسل قبل خود دارند و این یکی از چالش هایی است که جوانان با آن روبرو هستند، چالش، از این جهت که جوانان می‌خواهند مدرن فکر کنند، اما سنتی زندگی کنند.
وی یادآور شد: شناخت، یکی از عوامل اساسی در همسرگزینی است و در این کارگاه، اصول شناخت درست از طرف مقابل برای شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.
به گزارش ایکنا، موسسه مردم نهاد دانش سلامت از سازمان‌های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان است که از سال ۱۳۹۵ با مجوز استانی در شهرستان سلماس با محوریت اجتماعی، ورزشی شهرستان سلماس فعالیت می‌نماید.
انتهای پیام

captcha