امام حسن عسکری(ع)؛ سرچشمه ایمان و جلوه‌ای از نور الهی
کد خبر: 3764361
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

امام حسن عسکری(ع)؛ سرچشمه ایمان و جلوه‌ای از نور الهی

گروه معارف ـ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت امام حسن عسکری(ع) را جلوه‌ای از نور الهی دانست و گفت: ایشان سرچشمه ایمان و جلوه‌ای از نور الهی بودند.

امام حسن عسکری(ع) سرچشمه ایمان و جلوه‌ای از نور الهی بود

حجتالاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در سختی‌ها یاور شیعیان و در عبور از گذرگاه‌های سخت و پرپیچ وخم، هم چون چراغی روشنگر راه بود.
 وی افزود: از جمله صفات برجسته و بارز آن حضرت شدت بيم و ترس او از خدای  عز و جل در کودکی بود.                
وی امام حسن عسکری(ع) را جلوه‌ای از نور الهی دانست و خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) سرچشمه ایمان و جلوه‌ای از نور الهی بود. در سیمای تابناکش نور عشق و ایمان خانه داشت و در راز و نیاز شبانه اش با پروردگار خلوص و پاکی موج می‌زد.
 احمدی با اشاره به فرموده یازدهمین پیشوای شیعیان، ادامه داد: امام عسکری(ع) می فرمایند: یکی از درهای بهشت، «بابُ المعروف» است. از آن در کسی داخل بهشت نمی‌شود مگر اینکه در دنیا کارهای نیک انجام داده و به مردم کمک و خدمت نماید.
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، یادآور شد: امام حسن عسکری(ع) الگوی محبت و آرامش است؛ زیرا محبت با او معنا می‌گرفت و در نگاهش موج می‌زد و از دستان پرمهرش جاری می‌شد و گونه های یخ زده را شوق زندگی می‌داد.
 وی افزود: امام عسکری(ع) به نماز اوّل وقت بسیار اهتمام می‌داد و نماز را بزرگ می‌داشت.
 احمدی از مهم دانستن عبادت از منظر امام حسن عسکری(ع) گفت و تاکید کرد: پیشوای یازدهم مسلمانان به عبادت، تهجد و نماز شب بسیار اهمیت می‌داد، به طوری که هیچ گاه آن را ترک نمی‌کرد، همین که پاسی از شب می‌گذشت از خواب بر می‌خاست، وضو می‌گرفت و به راز و نیاز با پروردگار متعال می‌پرداخت.

انتهای پیام

captcha