هم‌قدم برای حل مشکلات آموزشی/ وقتی زندگی با کار خیر شیرین می‌شود
کد خبر: 3764500
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
گفت‌وگوی ایکنا با زوج خیر مدرسه‌ساز؛

هم‌قدم برای حل مشکلات آموزشی/ وقتی زندگی با کار خیر شیرین می‌شود

گروه اجتماعی - محمدحسین پیر، یک داروساز اهل طبس است که علی‌رغم جوانی و اینکه هنوز در ابتدای زندگی با همسرش است، تصمیم گرفته کار بزرگی به همراه همسرش انجام دهد.

طعم شیرین کار خیر در یک زندگی/ برای حل مشکلات آموزشی هم قدم شدیم

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، کمک به همنوعان و دستگیری از آنان، یکی از ارزش‌ها و اصول تأکید شده دین اسلام است.
یکی از مصادیق کمک به همنوعان مشارکت در ساخت مدارس است. با یکی از خیرین مدرسه‌ساز خراسان‌جنوبی آشنا شدم. آقای پیر، یک داروساز اهل طبس است که علی رغم جوانی و اینکه هنوز در ابتدای زندگی با همسرش است، تصمیم گرفته کار بزرگی به همراه همسرش انجام دهد.
کار بزرگ این مرد و همسرش کاهش درد کودکانی است که قصد دارند درس بخوانند اما مشکلاتی در مقابلشان قرار دارد، درست همان کاری که در داروخانه برای کاهش آلام بیماران انجام می‌دهد.
محمدحسین پیر، یک خیر مدرسه ساز طبسی در کفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: من در روستا بزرگ شده و درس خوانده‌ام و معلم ما مسافت زیادی را طی می‌کرد تا سر کلاس درس حاضر شود.
وی ادامه داد: محیطی که در آن درس می‌خواندیم نیز نامناسب و قدیمی بود و از این رو سختی‌های بسیاری برای درس خواندن متحمل می‌شدیم.
این خیر مدرسه ساز از جرقه کار خیر در ذهنش گفت و بیان کرد: من در طبس داروخانه دارم و روزی معلم روستای گل نی به داروخانه مراجعه کرد تا برای دانش‌آموزان خود دارو بگیرد و این طور با مشکلات تحصیل دانش‌آموزان آن روستا آشنا شدیم.
پیر ادامه داد: برای دیدن وضعیت به روستا رفتیم و در آنجا مشاهده کردیم که دانش‌آموزان از لحاظ تغذیه و مکان آموزش بسیار محروم هستند.
وی اظهار کرد: دانش‌آموزان در کانکس ۱۲ متری درس می‌خواندند، کانکسی که نسبت به تعداد دانش‌آموزان بسیار تنگ بود.
این خیر مدرسه ساز تصریح کرد: معلمشان کمک کرد و از مشکلات دانش‌آموزان و مردم برای من و همسرم گفت و ما تحت تاثیر قرار گرفتیم و با صحبت‌هایی که شد به دانش‌آموزان قول دادیم یک مدرسه برایشان بسازیم.
وقتی از مشکلات تحصیل دانش‌آموزان در آن روستا سخن می‌گفت همسرش که کنارش نشسته بود گریه می‌کرد.
پیر اظهار کرد: در حال حاضر در مرحله تحویل زمین برای شروع کار هستیم و امیدوارم بتوانیم سریع تر کار ساخت مدرسه را آغاز کنیم.
وی از هدفش برای انجام این کار گفت و خاطرنشان کرد: من و همسرم دوست داشتیم مدرسه‌ای بسازیم تا حداقل از این دانش‌آموزان به مدارج بالا برسد و بتواند مشکلات جامعه خود را حل کند.

هم قدم برای حل مشکلات آموزشی/ وقتی زندگی با کار خیر شیرین می‌شود

با همسر این خیر مدرساز؛ فردی که هم قدم با همسرش در راه خیر قدم برداشته هم کلام شدم.
مهین مقدم پژوه، نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: وقتی وضعیت تحصیل این دانش‌آموزان را دیدیم بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و تصمیم گرفتیم برایشان کاری انجام دهیم.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم ‌به وضعیت آموزشی کمک کنیم تا ایران آینده بهتری داشته باشد.
این خیر مدرسه ساز بیان کرد: مهم تر از مدرسه، معلم است که باید آرامش خود را به دانش‌آموز انتقال دهد و باید امکاناتی فراهم شود که معلم با آرامش درس دهد.
مقدم پژوه تصریح کرد: باید مسئولیت پذیری را به دانش‌آموزان آموزش دهیم تا بتوانند در آینده افراد مفیدی برای جامعه باشند.
وی خاطرنشان کرد: رشد انگیزه کار خیرخواهانه و مسئولیت پذیری نسبت به جامعه در کودکان باعث می‌شود تنها خود را نبینند و به مشکلات اطراف خود نیز توجه داشته باشند.
این خیر مدرسه ساز یادآور شد: امیدواریم همه دست در دست همدیگر دهیم تا بتوانیم عدالت آموزشی را در تمام نقاط کشور برقرار سازیم.

زهرا حمیدی

انتهای پیام

captcha