پیشتازی اصفهان در مسابقات هم‌خوانی دارالقرآن‌های آموزش و پرورش
کد خبر: 3764629
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

پیشتازی اصفهان در مسابقات هم‌خوانی دارالقرآن‌های آموزش و پرورش

گروه مسابقات ــ طی برپایی دومین دوره مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی ویژه دانش‌آموزان عضو مراکز دارالقرآن‌ سراسر کشور، استان‌های اصفهان، مازندران و قزوین حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

پیشتازی استان‌های اصفهان، مازندران و قزوین در مسابقات هم‌خوانی دانش‌آموزان

میکائیل باقری، معاون اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: دومین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی ویژه دانش‌آموزان عضو مراکز دارالقرآن‌ سراسر کشور طی بازه زمانی 22 تا 24 آبان‌ماه در بخش دختران در اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان برپا شد.
وی ادامه داد: دانش‌‌آموزان شرکت‌کننده در این مسابقات به عنوان گروه‌های همخوانی و مدیحه‌سرایی دارالقرآن‌های سراسر کشور حضور داشتند. در مرحله مناطق 750 دارالقرآن در سطح کشور وجود دارد که هر کدام از این دارالقرآن‌ها یک گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی دختر و پسر دارند و اثر گروه برتر به دبیرخانه این دوره از مسابقات در اداره‌کل قرآن، عترت و نماز ارسال می‌شود.
باقری با اشاره به داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه، اظهار کرد: در مجموع 20 گروه دختر از 20 استان و 21 گروه پسر از 21 استان به مرحله فینال راه پیدا کردند. دانش‌آموزان عضو این گروه‌ها، متوسطه دور اول و دوم و از قرآن‌آموزان مراکز دارالقرآن‌ها هستند.
معاون اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه فعالیت گروه‌های همخوانی و مدیحه‌سرایی بخش جانبی فعالیت دارالقرآن‌ها هستند، بیان کرد: بخش اصلی فعالیت‌های این دارالقرآن‌ها آموزش در 10 سطح شامل روخوانی تا صوت و لحن در سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته است.
وی ادامه داد: در بخش دختران هر گروه در بخش همخوانی، قطعه‌ای را به دلخواه‌ طی مدت زمان سه تا پنج دقیقه‌ای در قالب قرائت تحقیق اجرا کردند و در بخش مدیحه‌سرایی نیز همه گروه‌‌ها تواشیح اسماءالحسنی را اجرا کردند. از نکات قابل تأمل در این دوره از مسابقات می‌توان به اجرای مشترک تمامی گروه‌های تواشیح در موضوع واحد با تعداد بالایی از مخاطبان در چهل‌ ستون و مسجد امام(ره) اصفهان بود.

باقری با اشاره به نتیجه این دوره از مسابقات، بیان کرد: استان‌های اصفهان، مازندران و قزوین رتبه‌ها‌‌ی اول تا سوم را به صورت مشترک در مجموع امتیاز همخوانی و مدیحه‌سرایی کسب کردند.
وی تأکید کرد: دومین دوره مسابقات مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان عضو مراکز دارالقرآن‌های سراسر کشور در بخش پسران طی این هفته از سه‌شنبه 29 آبان‌ماه آغاز و تا پنجشنبه، اول آذرماه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha