رونق اقتصادی در گرو حمایت از صنایع کوچک و متوسط
کد خبر: 3764810
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷

رونق اقتصادی در گرو حمایت از صنایع کوچک و متوسط

گروه اقتصادی- استاندار البرز گفت: توسعه صنایع کوچک و متوسط بهترین راه مقابله با تحریم‌ها و زمینه‌ساز رونق اقتصادی کشور است.

رونق اقتصادی در گرو حمایت از صنایع کوچک و متوسط

به گزارش ایکنا از البرز، محمدعلی نجفی، استاندار البرز، بعدظهر شنبه، 26 آبان در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی صنایع کوچک و متوسط استان البرز با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان است، افزود: واحدهای شرکت‌کننده در این نمایشگاه عمدتاً صادر کننده هستند یا حضور فعالی در بخش تولید کشور دارند.
وی از حضور 100 واحد تولیدی در این نمایشگاه خبرداد و گفت: بدون شک اگر با محدودیت فضا مواجه نبودیم، تعداد غرفه‌ها از 100 مورد نیز بیشتر می‌شد ولی با زیرساخت‌های موجود، امکان پذیرش بیش از 100 واحد تولیدی و صنعتی صادراتی وجود نداشت.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک و متوسط بهترین راه برای مقابله با تحریم‌ها و رونق اقتصادی کشور است، افزود: با افزایش فشارهای اقتصادی صنایع متوسط و کوچک می‌توانند با ارتباط با شرکت‌های خارجی باعث شکوفایی اقتصاد شوند.
نجفی با تاکید بر اینکه موفقیت اقتصادی تنها در بنگاه‌های بزرگ محقق نمی‌شود بلکه این بنگاه‌های کوچک و متوسط هستند که بالندگی اقتصادی را در کوتاهترین زمان ممکن تحقق می‌کنند، گفت: برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی کوچک میزان اعتبار بسیار ناچیزی در مقابل بنگاه‌های بزرگ نیاز است ضمن اینکه محصولات بنگاه‌های کوچک در مدت زمان کوتاه‌تری به بازار عرضه می‌شود بنابراین حمایت از این صنایع می‌تواند رشد اقتصادی را در بازه کوتاهتری عملیاتی کند.
استاندار البرز در پایان با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه بهترین فرصت مناسبی برای شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان است، گفت: خوشبختانه استارتاپ‌ها و فن بازارها حضور فعالی در این نمایشگاه دارند و این حضور زمینه کارآفرینی را در استان فراهم می‌کند.
انتهای پیام

captcha