آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «حاج کاظم» تبریز
کد خبر: 3765089
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «حاج کاظم» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن حاج کاظم تبریز با بیان اینکه ۵۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان خوانی، حفظ، تجوید، تدبر، مفاهیم و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 50 قرآن آموز در خانه قرآن «حاج کاظم» تبریز

نعيمه حليمی، مدیر خانه قرآن حاج کاظم تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 50 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان خوانی، حفظ، تجوید، تدبر، مفاهیم و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی از زایل کنندگی تیرگی‌های قرآن گفت و افزود: قرآن بهار دل‌ها، شفای دردها، سرچشمه دانش‌ها و زایل کننده تیرگی‌ها است.
وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان این خانه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنّی بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
حلیمی، ضمن بازگو نمودن ضرورت حفظ قرآن ادامه داد: قرآن کریم مختصاتی دارد که جز با تلاوت مکرر و بسیار زیاد نمی‎توانیم از آن بهره برداری کنیم؛ یکپارچگی در خواندن با حفظ قرآن به دست می‌آید و به همین دلیل باید روی حفظ قرآن تاکید داشته باشیم.
مدیر خانه قرآن شهری حاج کاظم تبریز یادآور شد: در تدبر در قرآن همه اقشار مردمى در هر رتبه از فهم و درک و مراتب علمى و روحى كه باشند، شركت دارند و صرف بهره‌ مندى از ترجمه، براى اصل تدبر كفايت مى‌كند، حال آنكه تفسير به مجتهدان در فهم قرآن، اختصاص دارد كه حداقل به «كليدهاى علمى تدبر» مجهز مى‌باشند.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبرخدا(ص) می فرمایند: بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و آموزش دهد.
حلیمی، شناخت قرآن از پرفضیلت‌ترین امور دانست و تاکید کرد: اگر قرآن کتاب هدایت و درس زندگی و کسب دانش و شریف‌ترین امور است، شناخت آن و کندوکاو در زوایای آن برای راهیابی به ژرفا و درونمایه آن نیز از پرفضیلت‌ترین امور است.

انتهای پیام

captcha