ضعف شرکت‌های ایرانی در حوزه تبلیغات/ روش‌های جدید تبلیغات را بشناسیم
کد خبر: 3765166
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳

ضعف شرکت‌های ایرانی در حوزه تبلیغات/ روش‌های جدید تبلیغات را بشناسیم

گروه اقتصادی- رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق گفت: متاسفانه شرکت‌های ایرانی در حوزه تبلیغات و برندسازی بسیار ضعیف عمل می‌کنند که این نقصان به تولیدکنندگان و شرکت‌های ایرانی ضرر می‌زند.

ضعف شرکت‌های ایرانی در حوزه تبلیغات/ روش‌های جدید تبلیغات را بشناسیم

به گزارش ایکنا از البرز، ابراهیم محمدرضازاده، رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق، عصر یکشنبه، 27آبان در نشست فعالان اقتصادی و تجاری البرز و عراق که در حاشیه نخستین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی این استان برگزارشد، اظهارکرد: امارات متحده عربی با 25 درصد، ترکیه 18 درصد، چین 17 درصد و ایران 13 درصد از بازارهای عراق را در دست دارند.
وی با بیان اینکه سهم تولید ایران در بازارهای عراق همواره سیر صعودی داشته است، افزود: آنچه که باید در حوزه صادرات به آن توجه کنیم مسئله حجم صادرات و ماندگاری در بازار است لذا باید بتوانیم ظرفیت و بازارهای این منطقه را به خوبی شناسایی و با اطلاعات کافی قدم برداریم.
این مسئول با تاکید براینکه واحدهای تولیدی باید در بازارهای عراق حضور فعال داشته باشند، گفت: اگر به دنبال توسعه صادرات به کشور عراق هستیم باید به فکر راه‌اندازی شعبه و یا نمایندگی در بازارعراق باشیم و فقط به صادرات از ایران اکتفا نکنیم.
رضازاده، برندسازی و تبلیغات به شیوه نوین را یکی از راهکارهای افزایش صادرات و فروش محصول در بازارهای جهانی دانست و ابرازکرد: متاسفانه شرکت‌های ایرانی در حوزه تبلیغات و برندسازی بسیار ضعیف عمل می‌کنند که این نقصان به تولیدکنندگان و شرکت‌های ایرانی ضرر می‌زند.
این مسئول همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه استانداردسازی با کشور عراق اشاره کرد و گفت: در حوزه استانداردسازی تفاهم نامه‌ای با کشورعراق امضا کردیم که برای بعضی از محصولات، استاندارد ملی ایران پذیرفته شود و به دریافت گواهینامه استاندارد از کشور عراق نیازی نباشد.
رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق با بیان اینکه بازار عراق فرصت خوبی برای فروش محصولات ایرانی و توسعه اقتصادی کشور است، افزود: اگر دیر بجنبیم این بازار توسط کشورهای دیگر احاطه می‌شود و فرصت فعالیت از ایران گرفته می‌شود لذا باید با تفکر و برنامه ریزی از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.
انتهای پیام

captcha