فقدان ایمان؛ عاملی اصلی نادیده گرفتن حقوق شهروندی
کد خبر: 3765247
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

فقدان ایمان؛ عاملی اصلی نادیده گرفتن حقوق شهروندی

گروه اجتماعی_ رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خوسف گفت: آنچه موجب نادیده گرفته شدن حقوق شهروندی از ناحیه حاکمان نسبت به مردم و مردم نسبت به یکدیگر شده است جهل و فقدان ایمان است.

فقدان ایمان؛ عاملی اصلی نادیده گرفتن حقوق شهروندی

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ابراهیم زاده، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خوسف در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اسلام برای نوع بشر با هر دین و آیین احترام قائل است.

وی ادامه داد: روزی از مقابل پیامبر خدا(ص) تابوت یک فرد یهودی را می‌بردند و پیامبر(ص) با اصحاب نشسته بودند و ایشان زمانی که این صحنه را دیدند به احترام بلند شدند و ایستادند.

این کارشناس مسائل دینی افزود: یاران پیامبر(ص) با تعجب گفتند: یا رسول الله؛ فرد داخل تابوت یک یهودی است. پیامبر(ص) به آن‌ها فرمودند: 《آیا این فرد یک انسان نیست؟».

ابراهیم زاده با اشاره به تاکید قرآن بر رعایت حقوق شهروندی، اظهار کرد: حقوق شهروندی عنوان غربی حق الناس است و ایراد وارده به آن، بخاطر این است که فقط حقوق شهروندان محترم شمرده شده و افراد غیر شهری از قبیل روستاییان و عشایر حقوقی ندارند.

وی تصریح کرد: اگر بگوییم منظور آن‌ها، روستا و عشایر هم هستند پس واژه شهروندی واژه ناقص و نارسایی است.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خوسف بیان کرد: پس بهتر است به جای حقوق شهروندی از واژه دینی حق الناس استفاده کنیم با فرض اینکه منظور از حقوق شهروندی همان حق الناس است.

ابراهیم زاده اظهار کرد: آنچه موجب نادیده گرفته شدن حقوق شهروندی از ناحیه حاکمان نسبت به مردم و مردم نسبت به یکدیگر شده است جهل و فقدان ایمان است.

وی با بیان اینکه علم و ایمان نسبت به آموزه‌های دینی سبب توجه همگان به حقوق یکدیگر می‌شود، خاطرنشان کرد: جامعه آرمانی قرآنی جامعه‌ای است که برنامه‌ها، قوانین، نظارت، قضاوت، تشویق، تنبیه و هر نوع رفتار حقیقی و حقوقی رهبران و رهروان آن بر طبق آموزه‌های قرآنی باشد.

انتهای پیام

captcha