اعلام برنامه‌های هفته بسیج در البرز
کد خبر: 3765352
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

اعلام برنامه‌های هفته بسیج در البرز

گروه سیاسی - مجموعه برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در البرز با تأکید بر ترویج فرهنگ بسیجی اعلام شد.

اعلام برنامه‌های هفته بسیج در البرز

به گزارش ایکنا از البرز، سردار سیدیوسف مولایی، فرمانده سپاه البرز، 28 آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج نمونه بارز تعالی وحدت در بین اقشار مختلف جامعه است. اعضای بسیج فارغ از گرایش‌های مختلف گرد هم آمده‌اند. به عنوان مثال بسیج در دوران دفاع مقدس سپاه، ارتش و مردم را درکنار یکدیگر قرار داد و با محوریت ولایت فقیه توانست در جنگ نابرابرانه دشمن پیروز شود.
وی در ادامه به برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: 29 آبان، اولین روز هفته بسیج، به نام بسیج، فرهنگ و مسجدمحوری، نامگذاری شده که بر جایگاه مسجد در ترویج بسیج مردمی تاکید دارد. بسیج از مسجد برخواسته و در مسجد توسعه یافته و به بلوغ رسیده است. امروز هم عمده فعالیت بسیج در پایگاه‌های بسیج مساجد انجام می‌شود. همکاری بسیج با اعضای مسجد طرح «تعالی مرآت» را رقم زده که در قالب این طرح نشست مشترک ائمه جماعت و امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‌ها در حوزه‌های مقاومت بسیج مساجد برگزار می‌شود.
این مسئول خدمت 250 پزشک در مساجد استان، مانور فرهنگی در 200 پایگاه منتخب بسیج خواهران و اجرای طرح جهادی کلاس خدمت را از دیگر برنامه‌های اجرایی اولین روز هفته بسیج عنوان کرد.
مولایی گفت: در دومین روز هفته بسیج که به نام «بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمت رسانی و سازندگی» نامگذاری شده، مسابقات نوآوری صنعتی در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های صنعتی، جشنواره جهادگران علم و فناوری، اجرای جهاد روشنایی 50 نیروگاه خورشیدی، برنامه میز خدمت توسط 40 تیم متشکل از مدیران استانی و شهرستانی، افتتاح 200 واحد خرد و خانگی اقتصاد مقاومتی، افتتاح 25 طرح عمرانی محرومیت زدایی و خدمت‌رسانی 170 گروه جهادی در مناطق محروم برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه البرز، تشدید گشت‌های رضویون در پایگاه‌های مقاومت بسیج، اجرای مراسم عطرافشانی گلزارشهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان را برنامه روز سوم هفته بسیج عنوان کرد.
وی از اجرای برنامه روز چهارم هفته بسیج با نام «بسیج، معنویت و انتظار» خبرداد و گفت: در این روز شاهد حضور سازمان یافته بسیج درنماز جمعه و سخنرانی فرماندهان نواحی پیش از خطبه‌های نماز جماعت با محوریت حمایت از مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود.
این مسئول تصریح کرد: برنامه روز پنجم هفته بسیج در قالب راه‌اندازی اجتماعات مردمی و کمپین حمایت از مردم یمن، برگزاری مجمع فرماندهان واحدهای پیشگام دانش‌آموزی با عنوان جوانان انقلابی و اعزام کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اجرا می‌شود.
مولایی گفت: برنامه روز ششم که با عنوان «بسیج، جهاد روشنگری و تبیین» نامگذاری شده، برنامه‌هایی از جمله برگزاری نشست‌های روشنگری با محوریت مطالبات مقام معظم رهبری و برگزاری نشست‌های نهضت روشنگری برخط(اینستالایو) با موضوع دستاوردهای 40 ساله بسیج و روایتگری 40 سال افتخار با اعزام راویان انقلاب و روایت دستاوردهای 40 ساله انقلاب در سطح مدارس را شامل می‌شود.
فرمانده سپاه البرز در پایان گفت: در آخرین روز هفته بسیج که به نام «بسیج، 40 سال افتخار» نامگذاری شده شاهد حماسه حضور بسیج در نواحی مقاومت خواهیم بود.
انتهای پیام

captcha