اقتصاد مبتنی بر خدمات، رشد اشتغال را به دنبال دارد
کد خبر: 3765381
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
سهرابی:

اقتصاد مبتنی بر خدمات، رشد اشتغال را به دنبال دارد

گروه سیاست و اقتصاد ـ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه اقتصاد مبتنی بر خدمات مهم‌تر از بخش کشاورزی و صنعت است، گفت: این نوع اقتصاد رشد اشتغال را به دنبال دارد.

به گزارش ایکنا از فارس، به‌مناسبت هفته جهانی کارآفرین، نشست رویداد کارآفرینی و فناوری با حضور مسئولان دولتی، استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان استان امروز، 28 آبان‌ماه در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد.
در این نشست تخصصی مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: امروز مهم‌ترین چالش‌های کشور ما در زمینه‌های آب، بیکاری، منابع یا چرخه اقتصاد، محیط زیست، رونق اقتصادی و بهره‌وری پایین است که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها باید بتوانند در رفع این چالش‌ها دولت را یاری دهند.
وی افزود: در حوزه فناوری و اطلاعات دو راهبرد اصلی اقتصاد و تحول دیجیتال وجود دارد که توجه به این دو حوزه موجب ارائه خدمات و در نهایت توسعه شود.
سهرابی اظهار کرد: اقتصاد مبتنی بر خدمات بسیار مهم‌تر از بخش‌های کشاورزی و صنعت است زیرا در این حوزه رشد اقتصاد، رشد اشتغال را نیز به دنبال دارد که این نکته حائز اهمیت است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر رشد، توسعه و شکل‌گیری کسب و کارهای دیجیتال و جدید در کشور در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، چند رسانه‌ای، فروش و بازاریابی، گردشگری، نرم‌افزار و اپلیکییشن رشد داشته است که نویدبخش است.
سهرابی با اشاره به جنگ اقتصادی علیه کشور ما ادامه داد: ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین سلاح‌های ما در جنگ اقتصادی است که نقش شرکت‌های دانش بنیان، کارآفرینان و استارتاپ‌ها در این بخش بسیار مهم و موثر است.
در این جلسه هاشم منتصری، رئیس دفتر توسعه و حمایت از شرکتهای دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: ما در این دفتر از شرکت‌های دانش بنیان، نوپا و کارآفرین در قالب مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی حمایت می‌کنیم که نوع حمایت‌های ما از یک ایده یا نمونه آزمایشگاهی تا رساندن به نمونه صنعتی، گرفتن مجوزهای تولید و عرضه به بازار انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های نوپا و کارآفرین را وظیفه خود می‌دانیم، افزود: در حال حاضر 120 شرکت در شش مرکز رشد از جمله فرآورده‌های دارویی گیاهی، تجهیزات پزشکی، بایو تکنولوژی، گیاهان دارویی، آی تی، سلول‌های بنیادی، گیاهان دارویی و طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعال است.
منتصری اظهار کرد: 8 درصد بازار تجهیزات پزشکی و فرآورده‌های حوزه سلامت کشور در اختیار استان فارس است و ما تلاش می‌کنیم بازار عرضه محصولات این شرکت‌ها را فراهم کنیم.
وی بیان کرد: ارائه خدمات در دفتر توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سطح کشور بی نظیر است و از فعالیت‌های کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در این زمینه حمایت می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha