ادبیات بلوچستان و کردستان میهمان «شب شعر» نبوی
کد خبر: 3765436
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

ادبیات بلوچستان و کردستان میهمان «شب شعر» نبوی

کانون خبرنگاران نبأ ــ در برنامه «شب‌های هنر» امشب شبکه چهار سیما، «شعر نبوی» با حضور سه پژوهشگر بررسی می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ برنامه «شب‌های هنر» که به حوزه شعر اختصص دارد، امشب، 28 آبان‌ماه محمود اکرامی‌فر، مجری برنامه میزبان عبدالسلام بزرگ‌زاده و محمدانور بچارزهی از شاعران و پژوهشگران ادبیات بلوچستان و فاروق صفی‌زاده، شاعر و پژوهشگر ادبیات کردستان می‌شود.
بعد از انقلاب «شعر نبوی» به‌نسبت دیگر اشعار آیینی رشد چندانی نکرده است، ضمن اینکه اغلب اشعار نبوی بعد از انقلاب، موضوع‌شان نبوی است، نه موضع‌شان؛ در صورتی که برای مسلمان این عصر، دانستن چگونگی رفتار و گفتار پیامبرشان مهم‌تر از دانستن رنگ چشم و گیسو و قدرتِ بازوی اوست؛ البته در میان شاعران انقلاب، هستند کسانی همچون حسین منزوی که تا حدی توانسته‌اند به اصل شعر نبوی نزدیک شوند. شعر نبوی را در چهار قسمت ولادت حضرت محمد(ص)، بعثت ایشان، مدح و نَعت، و رحلت پیامبر اکرم(ص) تقسیم کرده‌اند. تا آنجا که گاه در مولودی‌های نبوی، به گوشه‌ای از معجزات حضرت نیز اشاره می‌شود؛ در اشعار بعثت نبی اکرم(ص) نیز گاه شاعر نگاهی ویژه و تازه به جایگاه حضرت محمد(ص) پیش از بعثت دارد، و عصمت پیامبر(ص) را نه پس از بعثت، که همزمان با میلاد ایشان می‌داند.
علاقه‌مندان به اشعار و سروده‌های نبوی امشب، ساعت 23 می‌توانند به تماشای «شب‌های هنر» بنشینند و اطلاعات خود را در این حوزه گسترش دهند.
مجله ادبی «شب شعر» به تهیه‌کنندگی کوروش انصاری، هر دوشنبه شب در حوزه ادبیات، ساعت 23 روی آنتن شبکه چهار می‌رود.
مینا قنبری
انتهای پیام

captcha