صادرات کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ درصد افزایش یافت
کد خبر: 3765694
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

صادرات کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ درصد افزایش یافت

گروه اجتماعی ـ مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۶۶۵ تن کالا از طریق گمرک استان به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی رشد ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

صادرات کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ درصد افزایش یافت

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، بهنام احمدی، مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد امروز، 29 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران در واکنش به صحبت رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر اینکه صادرات دام زنده از طریق گمرک استان انجام نمی‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون صادرات دام زنده به منظور تنظیم بازار در کل کشور ممنوع بوده و گمرک استان مقصر این موضوع نیست.
وی افزود: از ابتدای امسال 665 تن کالا به ارزش دو میلیون و 518 هزار و 753 دلار از استان به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 44 درصد و به لحاظ ارزشی 35 درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کالاهای صادر شده شامل موکت، عصاره زعفران، پودر و عصاره شیرین بیان، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع قطعه‌های خوراکی و درختچه گل رز بوده است.
احمدی عنوان کرد: این کالاها از طریق گمرک استان به کشورهای آلمان، افغانستان، عراق، سوئیس، امارات و آفریقای جنوبی صادر شد.
انتهای پیام

captcha