یک صدا در مقابل دشمن بایستیم/ جهل؛ مهم‌ترین مانع در مسیر ایجاد وحدت
کد خبر: 3765916
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸
مولوی مرتضایی:

یک صدا در مقابل دشمن بایستیم/ جهل؛ مهم‌ترین مانع در مسیر ایجاد وحدت

گروه اجتماعی - معاون حوزه علمیه اهل سنت الصدیق(رض) بیرجند با بیان اینکه وحدت یکی از ضروری‌ترین رموز موفقیت برای جوامع اسلامی است، خاطرنشان کرد: جهل و نادانی و توطئه‌های دشمنان مهم‌ترین مانع در مسیر ایجاد وحدت و انسجام است.

دشمنان به دنبال اسلام‌هراسی هستند/ وحدت؛ یکی از اساسی‌ترین رموز موفقیت در جامعه اسلامیمولوی خلیل‌الله مرتضایی، معاون حوزه علمیه اهل سنت الصدیق(رض) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: باید ‌پیامبراکرم(ص) را در تمام عرصه‌های زندگی خود به عنوان اسوه و الگو قرار دهیم.
وی وحدت را یکی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین رموز موفقیت برای جوامع اسلامی و بشری دانست و ادامه داد: امروز ملت ایران به خوبی این ضرورت را درک کرده و متوجه شدند که باید در جامعه اتحاد و انسجام وجود داشته باشد.
معاون حوزه علمیه اهل سنت الصدیق(رض) بیرجند با بیان اینکه تمام اقوام در ایران به ضرورت وجود وحدت پی بردند، افزود: برگزاری همایش‌ها و نشست‌های هم‌اندیشی علمای اهل سنت و تشیع در وحدت نقش تأثیرگذاری دارد.
مرتضایی تصریح کرد: امروز تفرقه و اختلاف در کشورهای اطراف و همسایه ایران، آسیب‌هایی را به جامعه آن‌ها وارد کرده و امنیت ندارند.
وی ادامه داد: امنیت و آرامشی که امروز در کشور برقرار است را در سایه وحدت به دست آمده و باید قدر وحدت و انسجام میان مسلمانان را بدانیم و اگر این وحدت نبود امروز شاید ایران وضیعتی بدتر از کشورهای منطقه داشت.
معاون حوزه علمیه اهل سنت الصدیق(رض) بیرجند با بیان اینکه باید تبعیض و بی‌عدالتی‌ها در کشور برطرف شود، خاطرنشان کرد: جهل و نادانی و توطئه‌های دشمنان مهم‌ترین مانع در مسیر ایجاد وحدت و انسجام است.
مرتضایی با بیان اینکه جمعیت مسلمان از سال 2017 تاکنون در کشورهای اروپایی افزایش داشته است، اظهار کرد: استکبار جهانی نمی‌خواهد جمعیت مسلمان در کشورهای اروپایی و آمریکایی گسترش پیدا کند؛ لذا توطئه‌ها و نقشه‌هایی را می‌کشند و به دنبال نابودی اسلام هستند.
وی افزود: دشمنان با دو عامل اسلام‌هراسی در کشورهای اروپایی و قومیت‌گرایی و مذهب‌گرایی توطئه ایجاد می‌کنند و اسلام را خشونت‌طلب به مردم معرفی می‌کنند و با تبلیغ قومیت‌گرایی و مذهب‌گرایی می‌خواهند مسلمانان را به جان هم بیندازند و تفرقه در میان مسلمانان ایجاد کنند.
معاون حوزه علمیه اهل سنت الصدیق(رض) بیرجند گفت: وحدت به این معنی نیست که مذاهب همه با هم یکی شوند بلکه مراد از وحدت این است که هر کدام از مسلمانان طبق مذهب و عقیده خود عمل کنند و در برابر توطئه‌های دشمنان صف واحد داشته باشند.
مرتضایی یادآور شد: باید یک صدا در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و از هر گونه اختلاف دور کنیم و لازم است این نوع وحدت در جامعه حاکم باشد.

انتهای پیام

captcha