پیشرفت استراتژیك انقلاب اسلامی در منطقه خاورمیانه/ ایمان و عمل؛ رمز اقتدار نظام
کد خبر: 3766044
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
صيف اظهار كرد:‌

پیشرفت استراتژیك انقلاب اسلامی در منطقه خاورمیانه/ ایمان و عمل؛ رمز اقتدار نظام

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در منطقه گفت:‌ پیشرفت عمیق استراتژیك انقلاب اسلامی در سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین و در میان قلوب مسلمانان جهان همچنان رو به جلو و پیشرفت است.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد حسن صیف، رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس امروز، 30 آبان‌ماه در چهارمین همایش «تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای» كه به‌همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس و دانشگاه پیام‌نور فارس در شیراز برگزار شد، گفت: همه صاحب‌نظران در عرصه‌های مختلف اتفاق نظر دارند كه قلمرو امنیت ملی و مسائل دفاعی هر كشوری اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین موضوعات آن نظام و كشور است.
وی افزود: به ویژه بعد از انقلاب اسلامی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی كه همه دنیای استكبار جهانی برای تضعیف و متزلزل كردن آن تلاش كردند و می‌كنند موضوع شناخت و تبیین راهبردهای دفاعی برای ارتقای امنیت ملی از اولویت‌دارترین حوزه‌های سیاست‌گذاری به شمار می‌آید.
صیف بیان كرد: آنچه كه مهم است این است كه راهبردهای دفاعی بتواند با پیش‌بینی و رصد دائمی و دقیقی حركات دشمنان نظام دفاعی و امنیتی كشور را از حالت انفعالی به موضع‌گیری فعال تبدیل كند و در برابر برنامه‌های پیچیده و بلندمدت دنیا تدابیر هوشمندانه‌ای را اتخاذ كند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس ادامه داد: این همان ویژگی‌هایی است كه در رابطه با راهبردها و توان دفاعی و امنیتی كشور از زبان دوست و دشمن جمهوری اسلامی شنیده می‌شود و پیشرفت عمیق استراتژیك انقلاب اسلامی در سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین و در میان قلوب مسلمانان جهان همچنان رو به جلو و پیشرفت است.
وی تأكید كرد: قطعاً این پیشرفت دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی حاصل حركت جهادی و ایثارگری‌های همه نیروهای مخلص در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، ایمان و عمل است كه توانسته چنین اقتداری را برای جمهوری اسلامی به وجود آورد.
صیف اضافه كرد: بر هیچكس پوشیده نیست كه در رأس همه این هوشمندی‌های جهادگونه نقش مقام معظم رهبری در هدایت، رهبری و ایجاد انگیزه و ایمان برای همه افرادی كه در این قلمرو به فعالیت مشغولند، نقش ویژه و ممتازی بوده و هست.
وی گفت: معظم‌له در عرصه سیاستگذاری راهبردی به عنوان فرماندهی كل قوا و تعیین‌كننده سیاست‌های كلی كشور در مقام رهبری با هوشمندی زائد الوصفی در همه عرصه‌های مربوط به این حوزه از جمله رصد حركت دشمنان در منطقه علیه جمهوری اسلامی، بومی‌سازی تكنولوژی دفاعی و هدفگذاری مناسب برای افزایش توان دفاعی متناسب با برنامه‌های دشمن، رهنمودها و ارائه طریق‌های حكیمانه‌ای داشته‌اند كه هر روز بیش از گذشته موضع‌گیری‌ فعال و مؤثر نظام اسلامی را در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان به همراه داشته است.
انتهای پیام

captcha