هفتمین همایش بین‌المللی سلامت زنان در شیراز آغاز شد
کد خبر: 3766108
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

هفتمین همایش بین‌المللی سلامت زنان در شیراز آغاز شد

گروه اجتماعی ـ هفتمین کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان با حضور صاحب‌نظران این حوزه از ایران و تعدادی از کشورهای خارجی در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاحیه هفتمین كنفرانس بین‌المللی سلامت زنان امروز، 30 آبان‌ماه با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در شیراز برگزار شد.
كامران باقری لنكرانی، رئیس شورای سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم با بیان اینکه زندگی مدرن فعلی و وجود مواد صنعتی، انسان‌ها را نسبت به گذشته در معرض خطرات جدی قرار داده است، گفت: به همین دلیل موضوع و محوریت این کنفرانس به مخاطرات محیطی و سلامت زنان اختصاص یافته است.
وی با تصریح اینکه این کنفرانس می‌تواند برای علم نافع و ارتقای آگاهی جامعه اثر بخش باشد، افزود: مطالعات نشان داده که سلامت روان و جسمی بانوان، سلامت کودکان، مردان و نوجوانان را به همراه دارد.
لنكرانی با اشاره به رشد امید در زندگی، افزود: با تحقیقات و مطالعات انجام شده امید به زندگی در میان زنان ایرانی ۷۹.۴ درصد و بین مردان ۷۵.۵ درصد افزایش داشته است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: نسبت به سال گذشته این آمار بر اساس متوسط جهانی امید به زندگی برای بانوان 75 سال و برای آقایان 70 سال افزایش داشته است.
وی از 380 هزار مرگ در سال گذشته به عنوان یک واقعیت تلخ یاد کرد و گفت: 220 هزار مورد مرگ و میر مردان و 160 هزار مورد مرگ و میر زنان در سال گذشته بر اساس بیماری‌های غیرواگیر ثبت شده که عمده‌ترین آن فشار خون و بیماری‌های ناشی از چاقی، دیابت، قلب و ... بوده است.
رئیس هفتمین کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان با بیان اینکه آلودگی هوا ششمین عامل مرگ و میر در ایران به ویژه در بین بیماران دارای بیماری سرطان و تنفسی محسوب می‌شود، گفت: آلودگی ها در 40 سال گذشته در بسیاری از کلانشهرها نقش مهمی در بیماری‌زایی ایفا می‌کند.
لنکرانی با اشاره به اینکه این همایش با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد و دانشگاه‌های کشور برگزار شده است، افزود: در این همایش ملی 40 سخنران، اساتید و صاحب نظران حضور دارند.
رئیس هفتمین کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان یادآور شد: 463 مقاله به این دبیرخانه این كنفرانس ارسال شده که 339 مقاله پذیرفته شده و به شكل پوستر ارائه می‌شود.
وی همچنین گفت: در این سمینار که رویکرد آگاهی بخشی و شناخت مخاطرات موجود و مقابله با آن‌ها دنبال می‌شود، میزگردی با همکاری قوه قضاییه به عنوان مدعی‌العموم براساس مستندات علمی و قانون اساسی در دستور کار قرار دارد که چگونگی تاثیرگذاری و برخورد با مخاطرات محیطی به ویژه در بخش سلامت مورد بررسی قرار می‌دهد.
احمد احمدی‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری فارس نیز در این مراسم خواستار توجه بیشتر در آموزش و نظارت برای جلوگیری از بیماری‌های غیر واگیر شد و اعلام کرد که از طرح‌های کاربردی محققان با محوریت سلامت زنان و آلاینده‌های محیطی در این باره حمایت می‌کنیم.
علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به کاهش چشمگیر میزان مرگ و میر کودکان و رشد سرانه امید به زندگی گفت: نمی‌توان کشوری را پیدا کرد که هشت سال درگیر جنگ بوده اما میزان مرگ و میر کودکانش اندک باشد.
انتهای پیام

captcha