وحدت؛ حساس‌ترین مسئله‌ای كه ائمه برای تحقق آن اهتمام داشتند
کد خبر: 3766197
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

وحدت؛ حساس‌ترین مسئله‌ای كه ائمه برای تحقق آن اهتمام داشتند

گروه اجتماعی ـ فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت:‌ اگر ادعا کنیم حساس‌ترین مسئله‌اى که امامان شیعه در طول زندگانى، براى تحقق آن اهتمام داشته‌اند، وحدت و یکپارچگى امت اسلامى در چارچوب کلى جهان اسلام است سخنى به گزاف نگفته‌ایم.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 30 آبان‌ماه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت با بیان اینكه خاتمیت پیامبر(ص) جزو ضروریات دین در بین اهل سنت و تشیع است، گفت: معنای خاتمیت پیامبر به این معنا است كه دستورالعمل‌های او تا روز قیامت قدرت اداره جهان را داراست.
وی افزود: قرآن به عنوان كتاب آسمانی مسلمانان جهان می‌تواند انسان را در هر موقعیت و شرایطی هدایت كند و به سر منزل مقصود رهنمود كند.
گودرزی با یادآوری اینكه‌ تشكیل حكومت واحد جهانی از اهداف بزرگ پیامبر بزرگ اسلام بود، گفت: پیامبر خدا(ص) در جنگ خندق و در همان شرایط به سرای دنیای آن روز نامه نوشته و آنان را به پذیرش اسلام دعوت می‌كرد.
فرمانده نیروی انتظامی فارس با تأكید بر اهمیت توجه به وحدت در جامعه اسلامی گفت: وحدت بین مسلمانان ضروری است و همه انسانها باید با شعار توحید حركت كنند و به كمال برسند.
وی بیان كرد: اسلام می‌داند كه انسان‌ها دارای افكار و اندیشه‌های مختلفی هستند اما باور این است كه با این وجود می‌توان حكومت واحد جهانی تشكیل داد.
گودرزی گفت: ‌اسلام همه را به حكومت واحد جهانی دعوت می‌كند كه در این مسیر سه عامل وحدت، بصیرت و مقاومت و ایستادگی بسیار مؤثر و كارگشا است.
رئیس پلیس فارس با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا...؛ و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراكنده نشوید...» گفت: با اتحاد و همدلی می‌توان عظمت اسلام را حفظ كرد.
وی همچنین گفت: اسلام دین محبت و دوستی است و بر هر فرد مسلمان واجب است نسبت به برادر مسلمان خود توجه داشته باشد و تا زمانی كه اتحاد و وحدت داشته باشیم، دشمن نمی‌تواند اقدامی بر علیه ملت ایران انجام دهد.
گودرزی با بیان اینكه وظیفه ما در زندگی فردی و اجتماعی الگو قرار دادن سیره پیامبر اعظم(ص) است، گفت: باید درس اخلاق، عزت، علم‌آموزی، رحمت، كرامت و وحدت را از ایشان آموخته و در برنامه‌های زندگی خود قرار دهیم.
فرمانده نیروی انتظامی فارس یادآور شد: دشمن همواره در پی ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان است ولی با هوشیاری مسلمانان، دشمن از این حربه خود نیز راه به جایی نبرده و به طور قطع و یقین ناكام خواهند ماند.
وی سخنان ائمه اطهار(ع) را در زمینه وحدت یادآور شد و گفت: اگر ادعا کنیم حساس‌ترین مسئله‌اى که امامان شیعه در طول زندگانى، براى تحقق آن اهتمام داشته‌اند، وحدت و یکپارچگى امت اسلامى در چارچوب کلى جهان اسلام است سخنى به گزاف نگفته‌ایم.
گودرزی در عین حال این نكته را یادآور شد كه هدف از وحدت اسلامی این است که پیروان هر یک از مذاهب گوناگون اسلامی در عین حال که عقاید و احکام خاص آن مذهب را برای خود حفظ می‌کنند و به آن‌ها پایبند هستند، در روابط اجتماعی و سیاسی و نظامی و اقتصادی و فرهنگی خود با مسلمین دیگر همسو و تابع مصالح اسلام و امت اسلامی باشند.
وی نقش علما را در این زمینه یادآور شد و گفت: علما و اندیشمندان اسلامی باید با هم‌فكری و آگاهی خود در جهت وحدت اسلامی در بین مسلمانان تلاش كنند و زمینه‌های وحدت اسلامی را در جهت ایجاد دوستی و هماهنگی و نزدیك كردن قلوب به یكدیگر در همه سطوح ایجاد كنند.
رئیس پلیس فارس با بیان اینكه داشتن اخلاق حسنه با مردم و الگوگرفتن از اخلاق نبوی، همواره در دستور كار پلیس جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: خادمان ملت با الگو گرفتن از این اخلاق در جهت خدمت رسانی به شهروندان تلاش می‌كنند.
انتهای پیام

captcha