تبدیل ایران به مقصد سفرهای پاک
کد خبر: 3766203
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
پاک آیین عنوان کرد:

تبدیل ایران به مقصد سفرهای پاک

گروه اجتماعی- معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، اظهار کرد: امروزه سیر گردشگری به سمت گردشگری پاک پیش می‌رود و این تنها مختص کشور ما نیست، گردشگری پاک، گردشگری مبتنی بر غدای حلال است ما می‌توانیم ایران را به مقصد سفرهای پاک و مبتنی بر دین تبدیل کنیم.

تبدیل ایران به سفرهای پاک

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محسن پاک آئین، معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری امروز در اجلاس پیش سمینار همایش بین المللی فقه گردشگری در دانشگاه تبریز، با اشاره به گردشگری از دیدگاه مقام معظم رهبری، اظهار کرد: درآمدزایی و اشتغال زایی دو مشخصه مهم گردشگری در راستای اقتصاد مقاومتی و کشور است و طبق آمار معتبر سایت‌های گردشگری، صنعت گردشگری درآمدزا بوده به طوری که سود مالی حاصل از آن مبلغ بسیار زیادی است و مقام معظم رهبری در ارتباط با همین موضوع تاکیدات فراوانی می‌کنند.

وی افزود: معتقدم اگر مسئولان کشور در ارتباط با گردشگری با تبلیغات و جهت گیری صحیح بهره‌مند شوند، می‌توانند درآمد کشور را از مابقی مقوله‌ها بی‌نیاز کنند.

معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار رهبری بیان این‌که طبق آمار جهانی نزدیک به ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا در صنعت گردشگری شاعل شدند، گفت: با ورود هر گردشگر به کشور، ۹ شغل ایجاد می‌شود، ورود هر گردشگر به کشوری مشاغل خدماتی زیادی را ایجاد می‌کند، کشور ما به دلیل قرارگیری در مجاورت جمهوری آذربایجان، سالانه حدود سه میلیون نفر از این کشور به ایران سفر می‌کنند که این فرصت خوبی برای ایجاد شغل و درآمدزایی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، گردشگری یکی از ظرفیت‌های اقتصادی برای اشتغال زایی و درآمدزایی در کشور است، ایشان در سخنان خود به گردشگری زیارتی اشاره کرده و این نوع گردشگری را همواره مورد توجه قرار می‌دهند.

وی با بیان این‌که نگاه رهبری به گردشگری زیارتی نگاه بسیار مهم و مثبتی است، افزود: سالانه ۲۷ میلیون گردشگر به مشهد سفر می‌کنند که از این تعداد سه میلیون گردشگر خارجی است.

پاک آئین یادآور شد: امروزه سیر گردشگری به سمت گردشگری پاک پیش می‌رود و این تنها مختص کشور ما نیست، گردشگری پاک، گردشگری مبتنی بر غدای حلال است ما می‌توانیم ایران را به مقصد سفرهای پاک و مبتنی بر دین تبدیل کنیم.

معاون بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، با بیان این‌که مجاورت آذربایجان‌شرقی با چند کشور خارجی، فرصت مناسبی برای رونق گردشگری است، گفت: اگر توریسم درمانی در استان‌های همجوار با کشورهای خارجی ساماندهی شود و از توریسم‌ها سواستفاده نشود، می‌تواند یکی از منابع اصلی درآمد استان‌ها شود.

انتهای پیام

captcha