برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تجلیل شدند
کد خبر: 3766217
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تجلیل شدند

گروه جامعه ــ برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در آیینی با حضور هیئت داوران و فعالان این جشنواره، معرفی و تجلیل شدند.

برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تجلیل شدندبه گزارش ایکنا؛ آیین تجلیل از برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، چهارشنبه، 30 آبان‌ماه با حضور فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن حموله، دبیر جشنواره، اعضای هیئت داوران و فعالان این جشنواره در سالن الغدیر واقع در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم با بیان اینکه گفتمان تولید اسباب‌بازی با ایده‌های خلاق و مبتنی بر فرهنگ بومی در حال شکل‌گیری است، گفت: تقدیری که امروز انجام می‌شود، تقدیری نمادین است، چراکه باید از همه فعالان این عرصه در ایران تجلیل کرد. آنچه که خوشحال‌کننده و امیدبخش به نظر می‌رسد، کنار هم جمع‌شدن همه فعالان اسباب‌بازی کنار هم برای رونق این صنعت نوپا است. وقتی صحبت اقشار مختلف مردم را می‌شنویم، همگی بر اهمیت موضوع اسباب‌بازی تأکید دارند، چون در برساخت جامعه آینده و فردا نقش کلیدی و مهم دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: در روزگاری زندگی می‌کنیم که قهرمان‌های خیال فرزندانمان، غیربومی هستند و محصولاتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم که با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما منطبق نیست. نگران‌کننده است که برای تهاجم فرهنگی، پول پرداخت می‌کنیم. چه اتفاقی افتاده است که برای مین‌گذاری آینده فرزندانمان، پول خرج می‌کنیم؟، مسیری را که با برگزاری این جشنواره دنبال می‌کنیم، توفیقات زیادی داشته است، اما صنایع فرهنگی احتیاج به نگاشت نهادی دارند و باید معلوم شود نقش هر نهاد چیست؟ باید معلوم شود در عرصه قانون‌گذاری، مالی و بانکی و ... قرار است چه حمایتی از صنعت اسباب‌بازی انجام شود؟ البته کانون حاضر است بیش از وظایف خود وارد شود و سال آینده این‌گونه وارد خواهد شد، اما همه اجزای کشور باید برای این قضیه هم‌دل شوند.

نظری با تأکید بر اینکه مردم ما اشتیاق دارند تا اسباب‌بازی بومی خوب تولید شود، یادآور شد: به برکت برگزاری چهارمین همایش ملی اسباب‌بازی، حمایت‌های مختلفی توسط صداوسیما، رسانه‌ها، مسئولان، فعالان فرهنگی و ... از گفتمان تولید اسباب‌بازی به وجود آمد. حتی بعضی پیشنهاد کردند که می‌توان یک رشته دانشگاهی به این موضوع اختصاص داد.

در ادامه این برنامه، ضمن قرائت بیانیه هیئت داوران، برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام

captcha