غفلت ما و فرصت دشمن/ برخورد با سایت‌های قمار دستور کار روزانه پلیس فتا
کد خبر: 3767720
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
رییس پلیس فتا تهران بزرگ بیان کرد:

غفلت ما و فرصت دشمن/ برخورد با سایت‌های قمار دستور کار روزانه پلیس فتا

گروه فناوری اطلاعات ــ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ضمن بیان اینکه امروز دشمنان اسلام از عدم حضور ما در فضای مجازی سو استفاده می‌کنند و در حوزه‌های مختلف دین را مورد هجمه قرار داده‌اند، از اقدامات پلیس در مواجهه با سایت‌های قمار سخن گفت.

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های عمده‌ای که فضای مجازی دارد بحث فرامرزی بودن آن است، اظهار کرد: این فرامرزی بودن به همان اندازه‌ای که می‌تواند آسیب یا تهدید داشته باشد بجای خودش اگر به موقع از آن استفاده کنیم می‌تواند تبدیل به فرصت شود.
 
وی افزود: امروز این واقعیت را باید بپذیریم که بستر نهایی فضای مجازی به طور کامل در اختیار دشمن و غرب است و بر این اساس پر واضح است که حوزه دین و دین‌ستیزی بهترین جایگاهی است که غرب می‌تواند از آن در جهت اهدافش بهره ببرد. در این مسیر اگر آن‌ها بخواهند فعالیتی بکنند قطعا به فضای مجازی گرایش پیدا می‌کنند؛ آن‌ها هر روز در تلاش هستند با قدرت و شدت بیشتری از فرصتی که فضای نامحدود مجازی در اختیارشان گذاشته بهره ببرند و اهداف خودشان را در تضعیف باور‌های دینی و اعتقادی خانواده‌های ما از طریق این فضا دنبال می‌کنند.

بهترین حوزه غرب برای تبلیغ موضوعات ضد دین
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که فضای مجازی دارد بحث دسترسی به اطلاعات است؛ تمام اطلاعاتی که هر فرد نیاز داشته باشد در این فضا به آسانی موجود است و چه بسا غرب بهترین حوزه‌ای را که احساس می‌کند موضوعات ضد دینی خودش را به اجرا بگذارد و انتشار دهد در این فضا است.

کاظمی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مسائلی که ما در کشور عهده دارش هستیم و موضوعاتی که کاربران ما از آن غافل هستند، آنطور که باید از این فضا استفاده نمی‌کنیم؛ لازمه کار این است که وقتی غرب از عدم حضور ما سو استفاده می‌کند و در حوزه‌های مختلف، دین را مورد هجمه قرار داده است و مطالبی را منتشر می‌کند که دین‌ستیزی اشاعه شود تا به اقشار آسیب‌پذیر و فکر و روح جوانان ما خدشه وارد کند، از فرصت‌هایی که ما در اختیار داریم بیشتر استفاده کنیم.

انتشار به موقع محتوای اسلامی با رنگ و جذابیت هنری در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ تصریح کرد: ما باید با تهیه خوارک مناسب و انتشار به موقع آن با رنگ و جذابیت هنری ویژه در فضای مجازی در برابر اقدامات دشمنان عکس‌العمل مناسب داشته باشیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی اقدام و واکنش پلیس درخصوص سایت‌های قمار و شرط‌بندی که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و نحوه فعالیت این سایت‌ها، به ایکنا گفت: هرگونه سایت، کانال و صفحه مجازی که اقدام به عمل قمار به شیوه‌های مختلف کند، قاعدتا طبق شرع و قانون جرم مرتکب شده و مجازات برای آن تعریف شده است.
 
سایت‌های قمار و شرط‌بندی مجوز‌های لازم را دریافت نکرده‌اند
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه متاسفانه چندسالی است که مسئله قمار در بستر فضای مجازی افزایش پیدا کرده است، افزود: معمولا کسانی که در سایت‌های قمار و شبکه‌های اجتماعی، شرط‌بندی را تبلیغ می‌کنند، مجوز‌های لازم را از مراجع قانونی دریافت نکرده‌اند و در اکثر این سایت‌ها، اقدامات و جرایم دیگری خارج از بحث شرط‌بندی مانند پولشویی را شاهد هستم.

کاظمی با اشاره به شیوه‌های کلاهبرداری و اقدامات این سایت‌ها به ایکنا گفت: مدیران آن‌ها برای رد گم‌کردن وارد سایت‌های شرط‌بندی می‌شوند و مبالغ خود را در این سایت‌ها واریز می‌کنند و بعد از آن، این پول را با نام شخص دیگری از سایت‌های شرط‌بندی خارج می‌کنند. از این طریق پول سرقتی را به راحتی برداشت می‌کنند و شکل پول را تغییر می‌دهند تا قابل ردیابی از طریق پلیس و مراجع قضایی نباشد.

وی با تاکید بر اینکه همکاران ما در پلیس فتا و در حوزه تشخیص و پیشگیری روزانه در حال رصد این سایت‌ها هستند، اظهار کرد: پلیس اگر مواردی را که در سایت‌ها و صفحات اینستاگرامی فعال هستند را شناسایی کند، سریعا به حوزه مقابله و مبارزه با جرائم اعلام کرده و با اخذ مجوز‌های لازم نسبت به برخورد مقابله‌ای و قضایی، با این گونه سایت‌ها اقدام می‌کند.

مسدود کردن بیش از ۲۰۰ حساب مرتبط با حدود ۱۰۰ سایت و کانال شرط‌بندی
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ بیان کرد: با توجه به حساسیت‌هایی که در خصوص سایت‌های غمار و پولشویی وجود دارد، برخورد با این سایت‌ها در دستور کار روزانه ما قرار دارد و درحال انجام اقدامات لازم برای شناسایی مدیران این سایت‌ها و برخورد قانونی با آن‌ها هستیم.
 
انتهای پیام
captcha