عرفان در سینمای ایران هنوز زنده است
کد خبر: 3767964
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
تنوری:

عرفان در سینمای ایران هنوز زنده است

گروه فرهنگی ـ رئیس كمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز گفت:‌ فیلم «هور در آتش» با نقش‌آفرینی زیبای استاد فقیه بیانگر این نکته است که هنوز عرفان در سینمای ایران زنده است.

به گزارش ایكنا از فارس، به‌مناسبت سالروز تولد استاد فقیه، پیشکسوت هنر در عرصه کارگردانی و بازیگری، رئیس كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز و شهردار منطقه دو به منظور تجلیل از وی و ارج نهادن به فعالیت‌های چندین دهه درعرصه هنری خصوصأ سینمای دفاع مقدس، امروز، 7 آذرماه در منزل استاد حاضر و دیدار دوستانه كردند.
احمد تنوری، رئیس كمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز در این دیدار اشاره‌ای به جایگاه فارس و شیراز در سینمای معاصر کشور كرد و گفت: باید هنرمندان ما تعاملات بیشتری جهت به نمایش گذاشتن فرهنگ و هنر این مرز و بوم به کشورهای دیگر داشته باشند.
وی با اشاره به سوابق کار و پیشه فعالیت‌های هنری مهدی فقیه گفت: وی از سال 1347 آغاز به کار و علاوه بر تئاتر و هنرآفرینی‌ها در این زمینه، اولین تجربه بازیگریش در سینما سال 1358 و نقش باباعقیل در فیلم «هور در آتش» بود.
وی با بیان اینكه فیلم «هور در آتش» با نقش‌آفرینی زیبای استاد فقیه بیانگر این نکته است که هنوز عرفان در سینمای ایران زنده است، گفت: درباره متن این فیلم دفاع مقدس شاید به جرأت می‌توان گفت تنها فیلم در این زمینه است که در بخش فلسفه دانشگاه شیکاکو حضور پیدا کرده و درباره آن اظهارنظر شده است.
تنوری بیان كرد: از زیبایی کارهای استاد فقیه در هنگام ایفای نقش تفآل به لسان‌الغیب حافظ شیرازی و جاری ساختن اشعار وی بر زبان است که خود، نشان از فرهنگ و آداب و رسوم کلانشهر شیراز داردو همواره بر روی لهجه اصیل شیرازی تکیه می‌كند و اوج هنر بازیگری و تئاتر را درنمایش عروسکی «جیجی بیجی» به منصه ظهور رسانید.
اكبری، شهردار منطقه 2 شیراز نیز در این دیدار گفت: استاد فقیه با ایفای نقش‌های خاص و دوست داشتنی، جزو نسل طلایی تئاتر، سینما و تلویزیون در سطح کشور است که با چیره دستی و توانمندی نقش‌ها را قوام بخشید تا از خود اسطوره‌ای کم نظیر در عرصه هنر خصوصأ در سینمای دفاع مقدس خلق كند و تبدیل به چهره‌ای ماندگار و مهره‌ای حک شده بر دل‌ها شود.
مهدی فقیه نیز ضمن ابراز شادمانی و سپاس از حضور و همچنین دیدار دوستانه، اشاره‌ای به زنده شدن کلمه «گمپ گلم» كرد که از اصطلاحات اصیل مردم شیراز است و قبلأ از خاطرها دور مانده و محزون شده بود.
وی ادامه داد: من بزرگترین پاداش خدمت و فعالیت خود را از مردم فهیم این شهر و کشور گرفته‌ام و این بسیار برایم ارزشمند و مهم است. هر جایی که قدم می‌گذارم از مردم محبت می‌بینم. مردم مهربان همواره با لبخندشان، نگاه پر مهرشان مرا مورد لطف قرار می‌دهند و این پاداش بزرگ و باارزشی برای من است.
انتهای پیام

captcha