کیفیت کار فرهنگی در حوزه قرآنی ملموس است
کد خبر: 3769361
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶

کیفیت کار فرهنگی در حوزه قرآنی ملموس است

گروه فعالیت‌های قرآنی - روحانی مسجد ماکو با اشاره به اینکه تفکر و مطالعه در قرآن، انسان را به کمال و هدف آفرینش می‌رساند، تصریح کرد: کمیت در حوزه قرآنی مطرح نیست، بلکه کیفیت کار فرهنگی در حوزه قرآنی ملموس است.

کیفیت کار فرهنگی در حوزه قرآنی ملموس است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم اسمعیل‌زاده، روحانی مسجد ماکو، شب گذشته، 12 آذرماه، در جمع قاریان و حافظان قرآن در دومین مرحله مسابقات قرآن کریم بخش شهرستانی، با تاکید بر اینکه دشمنان درصدد پایه‌گذاری توطئه جدید در حوزه تهدیدات قرآنی در جامعه ایرانی اسلامی هستند، افزود: دشمنان می‌خواهند جوان امروزی را از معارف اسلامی به دور نگه‌داشته و از فضای مجازی، به عنوان بهترین حیله، بهره می‌جویند.
این روحانی مسجد در ادامه با اشاره به اینکه قرآن کریم، ظاهری ساده دارد، اما باطن آن بسیار عمیق است، تاکید کرد: تفکر و مطالعه این کتاب آسمانی، انسان را به کمال و هدف آفرینش می‌رساند.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسمعیل‌زاده گفت: هرچقدر در حوزه قرآنی، در زمینه‌های تفسیر و تفکر، سرمایه‌گذاری شود، باز جا دارد و عمر ما انسان‌ها کفاف به پایان رساندن مطالعه ژرف آن را نخواهد داد.
وی در ادامه اعجاز قرآن را نهفته در قصص و موضوعات قرآن یاد کرد و ادامه داد: قرآن، برای تمامی مراحل و امورات زندگی راه درست را ترسیم کرده، بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال از نزول قرآن می‌گذرد، ولی باز این نعمت الهی برای ما انسان‌ها تازگی دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسمعیل‌زاده در ادامه به سایر کرامات قرآن کریم اشاره کرد و افزود: ظلمات و تاریکی‌ها، تنها با رسیدن به اهداف نزول قرآن از بین خواهد رفت.
وی در پایان بر لزوم تشکیل هرچه باشکوه‌تر مباحث و مناظره‌های قرآنی مخصوص با محوریت پرورش نسل‌های جوان قرآنی تاکید کرد و گفت: کمیت در حوزه قرآنی مطرح نیست، بلکه کیفیت کار فرهنگی در حوزه قرآنی ملموس است.
انتهای پیام

captcha