۹ دی در تاریخ انقلاب ماندگار می‌ماند/ سردار سلامی؛ سخنران مراسم
کد خبر: 3770249
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
نصرت‌الله لطفی:

۹ دی در تاریخ انقلاب ماندگار می‌ماند/ سردار سلامی؛ سخنران مراسم

گروه سیاسی ــ قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز، سه‌شنبه 27 آذر، در نشست هم‌اندیشی مراسم گرامیداشت یوم‌الله نهم دی با بیان اینکه این روز در تاریخ انقلاب روزی ماندگار خواهد بود، اظهار کرد: بعضی‌ها به دنبال این هستند که حماسه ۹ دی فراموش شود، اما نهادها و نیروهای انقلابی اجازه فراموشی این حماسه بی‌بدیل را نخواهند داد.

لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا؛ نصرت الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برخی به دنبال این هستند که حماسه ۹ دی فراموش شود، تصریح کرد: نهادها و نیروهای انقلابی اجازه فراموشی این حماسه بی‌بدیل را نخواهند داد.

وی افزود: البته کسانی که پیاده نظام آن فتنه بودند زیبنده آن‌ها نیست که یوم‌الله ۹ دی استمرار داشته باشد؛ لذا اولین مأموریت بزرگداشت زیبنده و مطلوب یوم‌الله ۹ دی است.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به نگاه‌های افراطی و تفریطی در برگزاری مراسم این روز بیان کرد: بعضی قائل هستند که باید مراسم صرف فعالیت میدانی باشد و بعضی به جلسات تبیینی بسنده می‌کنند و بیشتر در قالب همایش، جلسات پرسش و پاسخ و روشنگری و بصیرت‌افزایی به مراسم نگاه می‌کنند، اما در مقام عمل هم کار میدانی و هم کار تبیینی و روشنگری لازم است.

لطفی ادامه داد: سال پیش مشاهده کردید که دشمن ظرف 3 روز مردم را در 92 شهر به کف خیابان‌ها آورد. درست است که آنهایی که ابتدا در خیابان‌ها آمدند ضد انقلاب نبودند اما دشمن از فضای گرانی بهره ‌برداری کرد و سوار بر موج اعتراض مردم شد. در سال 88 با همه سرمایه‌گذاری و تلاش امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تنها در چند شهر توانستند تحرکاتی داشته باشند. سال 88 فقط با اقدامات امنیتی قابل جمع کردن نبود و خود مردم به صحنه آمدند و فتنه را در هم پیچیدند. در سال 96 هم حضور و حرکت میدانی مردمی اغتشاشات و بستر فتنه را در هم پیچید. براین اساس هم باید نگاه تبیینی و بصیرت‌افزایی داشت و هم حضور میدانی آگاهانه لازم است تا زمینه حضور فراهم شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال مراسم «۴۰ سال ولایتمداری، بصیرت و استقامت، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی» است، اظهار کرد: مراسم امسال صبح روز یکشنبه، ۹ دی، ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود. این مراسم در تهران در میدان امام حسین(ع) با سخنرانی سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، برگزار خواهد شد.

در ادامه سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، به بیان نکاتی پرداخت و گفت: باید مراسم سالگرد 9 دی امسال را به عنوان پیش‌مقدمه‌ای برای برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مد نظر قرار دهیم. در چهل سال گذشته، انقلاب اسلامی حوادث متعددی را تجربه کرده و دشمن هم تلاش‌های زیادی را برای ضربه زدن به انقلاب انجام داده است. یکی از این حوادث و نقاط عطف، موضوع فتنه 88 و در ادامه حضور مردم در 9 دی با تدبیر رهبر معظم انقلاب بود.

وی ادامه داد: تمام طراحی پشت صحنه به فرموده رهبر معظم انقلاب، از سوی امریکا، صهیونیست‌ها و متحدان آنها صورت گرفت و این نگاه می‌تواند کمک شایانی در بحث تبیینی و جلوگیری از ایجاد اختلاف و شکاف کند.‌ در واقع نوک تولید پیام به سمت جریان خارجی پشتیبان فتنه 88 باشد. مسئله بعد که باید به آن پرداخت تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب در پایان دادن به فتنه با صبر، تحمل و حوصله و طراحی‌هایی که به مانند جذب حداکثری و اگاه‌‌سازی مردم داشتند.

شریف اظهار کرد: الان یکی از محورهای جدی دشمن تبلیغ ناکارآمدی نظام در عبور دادن از بحران‌هایی است که از سوی دشمنان طراحی می‌شود و تهاجم هم اکثرا به سمت مقام معظم رهبری است. در 9 دی صادقانه‌ترین روایت این است که رهبر معظم انقلاب با تدبیر هوشمندانه، درایت، صبر و حوصله، کشور را از این بحران عظیم، که بعدها مشخص شد دشمن چه زراحی‌های در پشت صحنه داشته، عبور دهد.

سخنگوی سپاه بیان کرد: مسئله بعدی پرداختن به نقش مردم است.البته چندین روز پیش از 9 دی در استان‌های مختلف مردم تجمعاتی برپا کردند که نهایتا به 9 دی انجامید و می‌توان این روز را به عنوان پیوند امام و امت که نقش کلیدی در شکست طراحی دشمن داشت مد نظر قرار داد. تا انجایی که هم ممکن است باید از تبدیل کردن این موضوع به یک فرآیند داخلی پرهیز کرد. در کنار مسائل تبیینی، حضور مردمی با تأکید بر تجمع تهران می‌تواند خیلی تأثیرگذار باشد و پیام قابل توجهی در امتداد حضور مردم در 13 آبان داشته و مقدمه‌ای برای حضور مردم در 22 بهمن تداعی کند.

سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ادامه این نشست اظهار کرد: مراسم 13 آبان امسال الگویی از یک کار جمعی بود که این مراسم را در تهران از فضای یک‌بعدی دانش‌آموزی خارج کرد. در اوج بحران‌ها و فشارهای اقتصادی که امریکا ایجاد کرده بود و فکر می‌کرد اوج این فشارها در 13 آبان است با حضور حماسی مردم در 13 آبان فضایی ایجاد شد که این اهداف امریکا و ترامپ را به محاق برد.

وی ابراز کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب هر جا حضور مردم محقق شد ارزش‌های انقلاب تضمین شد. لذا می‌توانیم این کار را در 9 دی انجام دهیم. 9 دی اصلا یک موضوع داخلی نیست. 13 آبان و 9 دی باید زمینه‌ای برای حضور حماسی مردم در 22 بهمن شود. 9 دی می‌تواند الگوی تجلی وحدت ملی و بصیرت در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بزرگداشت خرد مردمسالاری دینی مطرح شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: مردم در یکی از سخت‌ترین شرایط با بصیرت و بیعت با رهبری و ارزش‌های انقلاب و به کار گرفتن خرد خود برای حل مشکلات به صحنه آمدند و این اتفاق بزرگ را رقم زدند. اینها زمینه‌ای بسیار خوبی است که می‌توان از ظرفیت 9 دی برای تقویت خودباوری در میان مردم استفاده کرد. امسال 9 دی اولین سالی است که بودن داعش آن را جشن می‌گیریم. هر جا مردم با جهت‌گیری دینی و ارزشی در صحنه بودند توانستیم مشکلات را حل کنیم.

لطفی در ادامه این نشست اظهار کرد: انقلاب اسلامی دارای سه ویژگی اسلامی بودن، مردمی بودن و استکبارستیزی است. آنچه فتنه‌ها را خنثی کرده حضور مردم در صحنه است و از این منظر نظام سلطه با محوریت شیطان بزرگ مأیوس از همه گزینه‌‌ها و توطئه‌های سیاسی و اقتصادی است که در این چهل سال به کار گرفت. براین مبنا امروز مستقیما مردم را برای کاهش امید و اعتماد آنها هدف قرار داده تا به زعم شیطانی خودشان به تجهیز مردم در برابر نظام برسند.

وی اضافه کرد: واقعیت غیر قابل انکار این است که فتنه استکباری سال 88 با طراحی نظام سلطه با هدف براندازی نظام بود و صرفا بحث انتخابات سوء استفاده‌ای بیش نبود. عناصر داخلی بازیچه و آلت دشت دشمن بودند نه اینکه سران فتنه باشند و مهره‌های داخلی فتنه بودند و فتنه در امریکا و اسرائیل طراحی شده بود. آن فتنه با حضور مردم خنثی شد و می‌خواهیم این حضور را امسال با قوت بیشتری داشته باشیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآور شد: برنامه‌های تبیینی و نشست‌ها و همایش‌های بصیرت‌افزایی می‌تواند به عنوان مقدمه‌ای برای حماسه یوم‌الله 9 دی باشد و باید از هر فرصتی استفاده حداکثری برای بسترسازی یک حضور میدانی باشکوه، حماسی و پرشور انجام داد. امسال با همین نگاه در سراسر کشور مراسم یوم‌الله 9 دی در همین روز برگزار خواهد شد. امسال در راستای بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی یک سیاست کاری داریم که از ظرفیت‌ مناسبت‌های تقویمی سال برای غنای مراسم چهلمین سالگرد استفاده کنیم و از ظرفیت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برای برگزاری باشکوه مراسم‌های طول سال بهره ببریم.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، اظهار کرد: این مراسم ابعاد ملی و فراملی دارد و همزمان نبودن مراسم در تهران با سایر شهرها و استان‌ها این ابعاد را به هم می‌زند. در 9 دی تکیه ما واقعا به مردم است و مردم هم هم در سال‌های گذشته امتحان خود را به خوبی پس دادند و امسال هم اینگونه خواهد بود و میدان امام حسین(ع) شاهد یک حضور حماسی خواهد بود و پیامی به دشمنان خارجی و فتنه‌گران و نفوذی‌های داخلی خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha