حمایت وزارت ارشاد از جشنواره‌هایی كه بر مبنای نگاه آمایشی شکل گرفته‌اند
کد خبر: 3770434
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

حمایت وزارت ارشاد از جشنواره‌هایی كه بر مبنای نگاه آمایشی شکل گرفته‌اند

گروه فرهنگی ـ معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأكید كرد كه از جشنواره‌هایی که بر مبنای ظرفیت‌های هر منطقه و نگاه آمایشی شکل گرفته‌اند و دارای اثربخشی هستند، حمایت می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته، 16 آذرماه در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی استان فارس تأكید كرد كه این وزارتخانه از جشنواره‌هایی كه بر مبنای ظرفیت‌ها و نگاه آمایشی شکل گرفته و اثربخشی دارد، حمایت می‌كند.
وی با بیان اینكه جشنواره موسیقی فارس محور كار خود را توجه به كارگروهی قرار داده است، افزود:‌ مسلماً كار گروهی نیز جز با همدلی و همراهی پیش نمی‌رود و این جشنواره می‌تواند به قدر خود بیفزاید چراکه همدلی در زمین، همدلی در زمان نیز اهمیت ویژه دارد.
حسینی بر این نكته تأكید كرد كه برای این جشنواره باید امتیاز ویژه قائل شد زیرا کار همدلانه در سرزمین همدلی ظهور می‌یابد و رفاقت بر رقابت در دیار فارس رجحان دارد.
معاون هنری وزارت ارشاد در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های هنری شیراز اشاره و تأكید كرد كه یکی از رازهای آشکار شیراز برتری رفاقت بر رقابت است.
حسینی در عین حال این نكته را یادآور شد كه فرزندان این مرز و بوم به جهانیان نشان دادند که با هم بودن را در قاب و قالب هنر جان می‌دهند.
وی یادآور شد: زمان سرشتی از هنر دارد و ترنم موسیقی بهانه ارجمند ماست و گرایش‌های موسیقی در این جشنواره در کنار هم ارائه شد و ناظران و داوران در قالب گروهی سختکوش و کاردان بدون تکیه بر بودجه دولت آن را برگزار کردند که نشان از عزم جزمشان در هنر دارد.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرمندان شیراز در سال‌های اخیر در عرصه هنر بالیده‌اند، گفت: شیراز می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای رویدادهای این‌چنینی باشد.
حسینی همچنین به فعالیت انجمن موسیقی اشاره و بیان کرد: انجمن موسیقی با همراهی بخش خصوصی می‌تواند در صحنه هنر فعالیت‌های درخشانی را شکل ببخشد و در صورت اهتمام و همراهی مسئولان درخشیدن دیگر بار نام شهرمان در آسمان هنر دور از انتظار نیست.
انتهای پیام

captcha