نگاهی به امامزادگان فارس/ امامزاده سیدحسین(ع) کازرون
کد خبر: 3770501
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

نگاهی به امامزادگان فارس/ امامزاده سیدحسین(ع) کازرون

گروه اجتماعی ـ امامزاده سیدحسین(ع) شهرستان کازرون از جمله امامزاده‌های شاخص استان فارس است كه در طول سال به خصوص ایام نوروز میزبان خیل عظیم زائران است.

به گزارش ایكنا از فارس، تعدد امامزادگان و بقاع متبرکه فارس نشانگر ارادت عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به این خاندان جلیله است و تلاش می‌کنیم تا در سلسله گزارش‌هایی به معرفی برخی از این اماکن مذهبی بپردازیم.
شهرستان کازرون در ناحیه غرب استان فارس مأمن بیش از ۲۰۰ تن از نوادگان رسول خدا(ص) است که در طول تاریخ برای نشر معارف الهی و سیره ائمه اطهار(ع) به این سرزمین وارد شده‌اند.
در این میان، امامزاده سید حسین(ع) که شجره طیبه ایشان به امام سجاد(ع) منسوب می‌شود مانند خورشید پرنوری ‌میان بقاع متبرکه استان فارس نورافشانی می‌کند.
این امامزاده جلیل‌القدر در کنار روستایی به همین نام در ۲۳ کیلومتری جاده کازرون به شیراز و در شمال شهر تاریخی بیشاپور قرار گرفته است.
ارادتمندی مردم مناطق جنوب کشور و دیار فارس به این امامزاده، موقعیت خاصی به بقعه متبرکه بخشیده است، به‌گونه‌ای که همواره پذیرای خیل عظیمی از دوستداران و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است.
در جوار این آستان مقدس، چشمه ساری پر آب قرارگرفته که با آبیاری درختان سرسبز و سر به فلک کشیده و باغ‌های مرکبات منطقه، فضای سیاحتی زیارتی منحصربه‌فردی را برای زائران و مجاوران آن به وجود آورده است.
انتهای پیام

captcha