اثر روانشناسانه سیدمهدی شجاعی برای کودکان
کد خبر: 3770709
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

اثر روانشناسانه سیدمهدی شجاعی برای کودکان

گروه ادب ــ کتاب «پشت پنجره» اثری روانشناسانه برای کودکان به قلم سیدمهدی شجاعی منتشر شد.

سیدمهدی شجاعی اثری روانشناسانه برای کودکان نوشت

به گزارش ایکنا؛ جهان ادبیات داستانی کودکان بسیار شگفت‌انگیز و گاه چنان پیچیده است که بسیاری از داستان‌نویسانی که سال‌ها برای مخاطبان بزرگسال دست به قلم برده‌اند از ورود به این وادی پرهیز می‌کنند و در مقابل بسیاری از نویسندگانی که عمر خود را صرف چاپ آثار ادبی برای مخاطب کودک یا نوجوان کرده‌اند دست به انتشار آثاری می‌زنند که گرچه به ظاهر برای مخاطب نوجوان نوشته می‌شوند، اما برای مخاطب بزرگسال نیز خواندنی هستند. در این میان کم نیستند نویسندگانی که هر دو گونه مخاطب را شناخته‌اند و برای هر دو رده سنی دست به قلم می‌برند.
سیدمهدی شجاعی را باید در زمره چنین نویسندگانی به شمار آورد. نویسندگانی که از اندوخته فکری بزرگسال‌نویسی برای خلق داستان کودک و از جهان داستانی کودک برای خلق داستان‌هایی کنایی برای مخاطب بزرگسال بهره می‌برند.
تازه‌ترین اثر داستانی وی با عنوان «پشت پنجره» برای مخاطب کودک منتشر شده است. داستانی که با بن‌مایه یکی از مشکلات اساسی روانشناختی کودکان شکل گرفته است. قهرمان این داستان، علی، کودکی است که شب‌ها در اتاق خود و در هنگام خواب احساس می‌کند که موجوداتی از پشت پنجره در حال نزدیک شدن به او هستند و حتی برخی از آن‌ها در حال حرکت و آویزان شدن از تخت او هستند. فشار و استرس ناشی از این توهم او را لاجرم متوجه والدینش می‌کند تا به کمک آن‌ها به راز این وهم پی‌ ببرد و بر ترس خود فائق آید.
داستان «پشت پنجره» داستانی رئالیسی و برگرفته از یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین معضلات و نیازهای کودکان امروزی است. داستانی که در فضایی غیر‌فانتزی سعی کرده با شکلی رئال و با زبانی به غایت ساده به طرح مسئله بپردازد و در پایان نیز برای آن راه‌حلی را پیشنهاد بدهد.
داستان این کتاب با تصویرگری سارا میاری نیز همراه شده است. تصویرگری جوان که برای این کتاب تکنیک نقاشی‌های رئال را انتخاب کرده و البته در این میان توانسته از پس خلق تصویر موجودات موهومی که علی از آن‌ها می‌ترسد نیز برآید. تصویرهای او در این کتاب با جزئی‌نگری تحسین‌شده‌ای نیز همراه است و استفاده دقیق از رنگ در خلق این تصاویر بر جذابیت بیش از پیش کتاب افزوده است.
شجاعی در این کتاب در فضایی غیرآیینی و بر پایه باورهای روانشناسی کودک برای مخاطبان کودک به خلق داستان‌ پرداخته که این مسئله نیز کتاب او را منحصربه‌فرد کرده است.
انتشارات کتاب نیستان «پشت پنجره» را در 32 صفحه و با قیمت 37000 تومان منتشر کرده است.
انتهای پیام

captcha