تبلور خدمات نظام در کهگیلویه و بویراحمد در عمر ۴۰ ساله انقلاب
کد خبر: 3771411
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

تبلور خدمات نظام در کهگیلویه و بویراحمد در عمر ۴۰ ساله انقلاب

گروه اجتماعی - در عمر ۴۰ ساله انقلاب خدمات قابل قبولی در بخش‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

تبلور خدمات نظام در کهگیلویه و بویراحمد در عمر 40 ساله انقلاب

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، در بروز هر انقلابی تغییراتی در حوزه‌های مختلف کشور به وجود می‌آید که انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
یکی از تغییرات محسوس در ایران پس از انقلاب توسعه و تقویت امکانات و زیرساخت‌ها در شهرها و روستاهای ایران اسلامی بود که این تغییرات به دلیل عمق محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش به چشم می‌خورد.
کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌هایی بود که طی عمر 40 سال انقلاب درد محرومیت و غبار عقب‌ماندگی چهره‌اش را رنجور کرده بود، استانی که هیچ رنگ و بویی از شاخص‌های یک استان را نداشت.
از آغازین سال‌های پیروزی انقلاب، استان کهگیلویه و بویراحمد و مردمانش بیش از هر چیز از زیر یوغ خوانین و کلانترهای بومی رها شد؛ خوانینی که با بی‌رحمی هرچه تما‌م‌تر، خود را صاحب مال و ناموس مردم می‌دانستند.
توسعه زیرساخت‌های اساسی استان و اتصال محورهای مواصلاتی شهرها و روستاها در اولین سال‌های انقلاب بیش از هر چیز نمود پیدا کرد به‌گونه‌ای که در حال حاضر تمامی روستاهای دور و نزدیک استان از راه ارتباطی، آب شرب و گاز برخوردار هستند.
جاده‌های روستایی و راه‌های مواصلاتی استان یکی پس از دیگری احداث و خدمات‌رسانی به روستاها و شهرهای دور و نزدیک هر روز خود را بیش از پیش نشان می‌داد.
توسعه روزافزون فضاهای آموزشی و دانشگاهی که در سال‌های قبل از انقلاب محلی از اعراب نداشتند به یکی از خواست‌های اصلی مردمان این دیار تبدیل شد تا جایی که امروز استان کهگیویه و بویراحمد یکی از استان‌های پیشتاز در تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و آمار سوادآموزی است، استانی که تا پیش از انقلاب سواد و ادامه تحصیل برای مردمانش آرزویی دست‌نیافتنی بود.
تقویت تولید و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه کشاورزی و باغداری نیز پس از انقلاب، استان کهگیلویه و بویراحمد را از استانی که عملاً هیچ گونه زیرساختی در این زمینه نداشت به یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه تولید و صادرات محصولات باغی و زراعی تبدیل کرد به گونه‌ای که کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر یکی از استان‌های اصلی در تولید محصولات باغی است.
علاوه بر این تقویت و ارتقای بهداشت عمومی در شهرها و روستاهای استان به‌عنوان نقطه عطفی مشخص و بارز در استان محسوب می‌شود استانی که تا قبل از انقلاب از نعمت خانه بهداشت و حداقل کادر درمانی در مرکز استان بی‌بهره بود امروزه به سطحی از توسعه در این زمینه دست یافته است که تمامی روستاها از خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب بهره‌مند هستند و بیمارستان‌های بزرگ و کارکنان متخصص در شهرهای مختلف آن وجود دارد.
تقویت استعدادهای بی‌شمار و غنی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف مرهون انقلاب اسلامی است و این موضوع واقعیتی غیرقابل کتمان است و امروز استان کهگیلویه و بویراحمد در مدار توسعه روزافزون قرار گرفته است.
انتهای پیام

captcha