برگزاری دوره آموزشی ویژه مبلغان در هرمزگان
کد خبر: 3771676
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

برگزاری دوره آموزشی ویژه مبلغان در هرمزگان

گروه معارف - معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: دوره آموزشی برای ۷۰ نفر از مبلغان بومی استان هرمزگان برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی ۷۰ نفر از مبلغین در حسینیه ناصری هرمزگان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان اظهار کرد: دوره آموزشی ۷۰ نفر مبلغان در استان هرمزگان برگزار شد.
وی بیان کرد: در برگزاری ویژه‌برنامه‌ها از مبلغان بسیاری به‌صورت مستمر و یا مناسبتی و در قالب طرح‌ها در بحث تبلیغات و امور فرهنگی بهره‌مند هستیم از این رو لازم است برای ارتقای سطح علمی و توانمند‌سازی این مبلغان دوره‌هایی را برای آن‌ها برگزار کنیم.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، بیان کرد: ما در استان دو نوع مبلغ داریم، یک دسته مبلغانی که از قم به مناطق هدف ما اعزام می‌شود و یک دسته هم مبلغانی که در استان حضور دارند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی با بیان اینکه مبلغان اعزامی از قم قطعاً از دوره‌های آموزشی که در قم برگزار می‌شود، بهره‌مند هستند، ولی فراهم کردن این فرصت برای مبلغان استانی کمتر است، افزود: تصمیم گرفتیم برای مبلغانی که به صورت مستمر با ما در ارتباط هستند دوره‌های آموزشی برگزار کنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: دوره آموزش مبلغان از سه‌شنبه، ۲۰ آذر لغایت چهارشنبه ۲۱ آذرماه در حسینیه ناصری به مدت ۲ روز صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این دوره را ارتقای سطح آموزشی، تقویت بنیه تبلیغی و مهارت‌افزایی مبلغان دانست و اضافه کرد: در این دوره، آموزش‌های مقدماتی و مهارتی در حوزه‌های مختلفی همچون مشاوره، احکام وقف، کودک و نوجوان، مباحث حقوقی، اخلاق کاربردی و ... توسط اساتید استانی و کشوری به مبلغان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه در این دوره قریب به ۷۰ نفر مبلغ آقا حضور دارند، افزود: البته تعداد بیشتری از سراسر استان متقاضی حضور در این دوره بودند، ولی اقتضائات ما اجازه نداد که تعداد مبلغان بیشتری را دعوت کنیم.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، در پایان گفت: آمادگی داریم در صورت فراهم بودن شرایط دوره‌های تخصصی‌تری را به‌صورت ماهانه و یا دو ماه یکبار برای مبلغان برگزار کنیم.
انتهای پیام

captcha