هفدهمین جشنواره «قرآن و عترت» در میبد آغاز شد
کد خبر: 3771784
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

هفدهمین جشنواره «قرآن و عترت» در میبد آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - هفدهمین جشنواره «قرآن و عترت» دانشگاه علوم و معارف در بخش‌های دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده‌های اساتید و کارکنان در دانشکده علوم قرآنی میبد آغاز به‌کار کرد.

هفدهمین جشنواره «قرآن و عترت» در دانشکده علوم قرآنی میبد آغاز شد

فاطمه مداح، کارشناس فرهنگی و قرآن و عترت دانشکده علوم قرآنی میبد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از آغاز هفدهمین جشنواره قرآن و عترت در این دانشکده خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در سه مرحله دانشکده‌ای، سراسری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: ثبت نام در این جشنواره از آبان آغاز و 20 آذرماه به پایان رسید و علاقه‌مندان از طریق سامانه نور نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام کردند که در این دانشکده نزدیک به 150 نفر به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
مداح با اشاره به اینکه مسابقات آوایی آغاز شده و تا آخر آذرماه ادامه خواهد داشت گفت: روزهای دوشنبه و چهارشنبه 19 و 28 آذرماه ویژه برادران و روزهای چهارشنبه و سه شنبه 21 و 27 آذرماه ویژه خواهران که در محل مسجد دانشکده به رقابت می پردازند.
وی افزود: آزمون کتبی مسابقات نیز ششم اسفندماه سال جاری برگزار و متسابقین در بخش‌های ادبی، پژوهش و فناوری باید آثار خود را تا فروردین 98 به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
کارشناس فرهنگی و قرآن و عترت دانشکده علوم قرآنی میبد با اشاره به بخش‌های جشنواره گفت: بخش آوایی شامل حفظ(1، 3، 5، 10، 20 جزء و کل قرآن)، قرائت تحقیق و ترتیل، نغمات آئینی(اذان، تواشیح و همخوانی، دعا خوانی) و تدریس قرآن کریم که رشته‌های اذان و تواشیح فقط ویژه برادران خواهد بود.
وی ادامه داد: بخش معارف قرآنی و سیره معصومین شامل آشنایی با احادیث اهل بیت، مفاهیم نهج البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیرقرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ایرانی.
مداح بخش پژوهشی را شامل مقاله‌نویسی، تلخیص کتاب، بخش فناوری را شامل تولید نرم افزار، اپلیکیشن، کانال شبکه های مجازی، بخش ادبی را شامل شعر، داستان نویسی، نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی، بخش هنری را شامل خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، فیلم کوتاه، معرّق و منبّت و طراحی پوستر اعلام کرد.

انتهای پیام

captcha